×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 16 اردیبهشت - 1403
false
true
استان گیلان در حوزه توسعه مکانیزاسیون کشاورزی خوب عمل نکرده است

به گزارش «گیل بان»،‌ جبار کوچکی‌نژاد عصر امروز در نشست مشترک با خانواده جهادکشاورزی استان گیلان در رشت اظهار داشت:‌ گیلان با دارا بودن ظرفیت‌های فراوان در عرصه تولید برنج از لحاظ ماشین‌آلات کشاورزی به توان استان‌های همجوار خود وابسته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان ابراز داشت:‌ عدم توفیق در مکانیزاسیون فرآیند تولید و بهره‌مندی فعالان بخش کشاورزی از ماشین‌آلات مورد نیاز از جمله مشکلات و موانع بازدارنده‌ای است که جهادکشاورزی استان گیلان و نمایندگان مجلس باید در کنار یکدیگر برای رفع آن راهکار ارائه دهند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه گیلان متناسب با نیازهای خود در حوزه توسعه مکانیزاسیون خوب عمل نکرده است گفت:‌ انتظار داریم مسئولان سازمان جهاد کشاورزی گیلان موانع کار را برای رفع و زمینه‌سازی جهت ارتقای جایگاه گیلان در این حوزه به نمایندگان مردم استان در مجلس اطلاع دهند.

نماینده مردم رشت در مجلس سرمایه‌گذاری در مزیت‌های هر شهرستان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد:‌ هر کدام از شهرستان‌های گیلان در حوزه‌های تولید برنج‌،‌ مرکبات،‌ پرورش ماهی و بخش‌های دیگر دارای ظرفیت‌های مطلوبی هستند و باید در راستای توسعه آن تلاش شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رفع مشکلات در عرصه تولید برنج را فصل مشترک تمام فعالان این حوزه خواند و تصریح کرد:‌ به اعتقاد بنده گره‌های موجود در حوزه کشاورزی گیلان تنها در سایه تعامل همه مدیران و دست‌اندرکاران حوزه‌های مختلف قابل حل است.

وی به اعطای اعتبارات لازم به مراکز تحقیقاتی کشاورزی گیلان اشاره کرد و بیان داشت:‌ از برنامه‌هایی که امسال نمایندگان گیلان در مجلس موفق به تصویب آن شدند در نظر گرفتن ردیف‌های مستقل اعتباری برای برخی از مؤسسات تحقیقاتی وابسته به ‌جهادکشاورزی گیلان است.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه بسیاری از دستگاه‌ها با مشکل اعتبارات مواجه هستند عنوان کرد: ‌باید با شناسایی گره‌های موجود در بخش کشاورزی گیلان و سپس تجزیه و تحلیل آن‌ها توسط متخصصان سازمان جهادکشاورزی گیلان موانع موجود در این بخش را تعدیل کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد