×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 16 اردیبهشت - 1403
false
true
اجرای طرح سورتینگ برنج در گیلان مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش «گیل بان»، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در راستای ارتقای سلامت و امنیت غذایی در استان، در جلسه‌ای با حضور معاونت غذاو دارو، مدیر و کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ضمن بررسی اجرای کامل طرح سورتینگ و بسته‌بندی برنج در استان و برون سپاری برخی از فعالیت‌ها، استفاده از ظرفیت‌های خارج سازمان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

سورتینگ (Sorting) اصطلاحی به معنای درجه‌بندی و دسته‌بندی محصولات است. محصول برنج از فرآورده‌های تولیدی کشاورزی استراتژیک در استان گیلان می‌باشد که حجم وسیعی از تامین و امنیت غذایی مصرف کنندگان و همچنین اشتغال پایدار در ارتباط مستقیم با نحوه تولید، بسته‌بندی و عرضه به بازار محصول مذکور در سطح استان و کشور می‌باشد که تاکنون حدود 50 واحد آن از اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان موفق به اخذ پروانه بهداشتی ساخت و شناسه نظارت کارگاهی شده‌اند.

از این‌رو به منظور جلوگیری از تقلبات و اختلاط برنج‌های نامرغوب با برنج مرغوب گیلان و همچنین ارتقای امنیت غذایی مصرف کنندگان و رعایت قوانین جاری کشور و حفظ و افزایش فرصت‌های شغلی و رونق اقتصادی اهمیت لزوم بسته بندی برنج با مجوزهای بهداشتی لازم اجتناب ناپذیر می‌باشد .

بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو واحدهای شالیکوبی استان می‌بایست پروانه بهداشتی ساخت و یا شناسه نظارت کارگاهی دریافت نمایند.

استان گیلان حدود هزار و ۸۰۰ شالیکوبی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد