×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 12 اردیبهشت - 1403
false
true
آتش‌سوزی مرگبار در یک کمپ ترک اعتیاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ فرماندار لنگرود اظهار کرد: یک مرکز ترک اعتیاد در کومله ساعت ۵ صبح امروز طعمه حریق شد.

محمد جلائی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان اعلام کرد: در این آتش سوزی ۳۲ نفر جان باختند و ١٧ نفر مصدوم  به بیمارستان منتقل شدند.

توضیحات معاون استاندار گیلان درباره علت آتش‌سوزی

محمد جلایی معاون سیاسی استاندار گیلان علت آتش‌سوزی را در بررسی‌های اولیه آتش گرفتن بخاری عنوان کرد و گفت: پس از آتش سوزی، حریق به پرده سرایت کرده و بعد از آن آتش کل ساختمان را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی در ساعت ۵ صبح بوده و مددجویان و مسئولان کمپ خواب بوده و غافلگیر شده اند، خاطرنشان کرد: تلاش مددجویان برای خروج و ازدحام جمعیت از دلایل افزایش فوتی‌هاست.

جلایی با بیان اینکه علاوه بر ۳۲ مددجو، نگهبان و مسئول نگهداشت این مرکز درمان سوء مواد مخدر نیز جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند، گفت: متاسفانه در این مرکز بیش‌از ظرفیت مددجویان نگهداری می‌شده است.

وی افزود: از مجموع مجروحان این حادثه ۱۵ نفر به مرکز درمانی ولایت رشت منتقل شدند و یک نفر در بیمارستان رودسر و دیگری هم در لنگرود تحت درمان قرار گرفتند.

معاون سیاسی استاندار گیلان گفت: از میان مصدومان ذکر شده، وضعیت ۲ مجروح این حادثه با سوختگی ۶۰ درصد وخیم است و تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

به گفته وی، ۱۳ مصدوم دیگر با وضعیت ثابت و در بخش بستری هستند.

بازداشت مدیر مرکز ترک اعتیاد کلیدبر لنگرود

حجت‌الاسلام والمسلمین صادق نیارکی رئیس کل دادگستری گیلان از دستگیری و بازداشت مدیر مرکز ترک اعتیاد منطقه کلیدبر شهرستان لنگرود خبر داد و گفت: کار‌های کارشناسی در خصوص بررسی علت این حادثه دلخراش در شهرستان لنگرود انجام شده و به محض وقوع آتش سوزی در این مرکز ترک اعتیاد، رئیس دادگستری شهرستان به همراه معاونین و تیم‌های کارشناسی در محل حادثه حضور بافته و بعد از ارائه گزارشات اولیه، معاونین قضایی دادگستری استان به محل اعزام شدند.

وی با تأکید بر بررسی دقیق و سریع علت حادثه آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد کلیدبر شهرستان لنگرود، افزود: علت حادثه و حریق مشخص نیست و پس از بررسی توسط تیم‌های تخصصی آتش نشانی، هلال احمر و تیم‌های خصوصی، در اسرع وقت به مردم اعلام می‌شود.

۲ نفر در این رابطه  بازداشت شدند

وزیر کشور پس از عیادت از مصدومان حادثه لنگرود از دستگیری ۲ نفر مرتبط با مرکز ترک اعتیاد این شهرستان خبر داد و گفت: این کمپ یک مرکز خصوصی بوده و در این خصوص پرونده‌ای در دادگستری تشکیل شده و ۲ نفر نیز در این رابطه و تا بعد از تکمیل شدن پرونده حادثه بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه علل این حادثه بعد از انجام کارهای کارشناسی به صورت سریع به مردم اعلام می‌شود، تصریح کرد: بروز این حادثه قلب تمام مردم گیلان و ایران را به درد آورد، لذا بعد از انجام کارهای کارشناسی توسط پلیس آگاهی و دادگستری، علت وقوع  این حادثه و فوت ۳۲ نفر از هموطنانمان توسط نهادهای مربوطه به مردم اعلام می‌شود.

وزیر کشور با تأکید بر لزوم توجه به شناسایی فوت‌شدگان این حادثه، افزود: در سریعترین زمان ممکن هویت فوت شدگان و برخی از مصدومان شناسایی و به خانواده‌های اتمام اطلاع‌رسانی می‌شود.

وحیدی نقش بازرسی از کمپ‌های ترک اعتیاد در راستای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی را بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که افراد حاضر در این کمپ بیش از حد مجاز بوده که باید بررسی نهایی انجام شود، از این در صورت قصور توسط بخش خصوصی و هر فردی، با عاملان این حادثه برخورد جدی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد