×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 28 اردیبهشت - 1403
false
true
مسئولان استان گیلان درباره توزیع آب کشاورزی پاسخگوی مردم باشند

به گزارش «گیل بان»، حجت شعبانپور امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گیلان در سالن شهید انصاری استانداری با اشاره به اینکه توزیع عادلانه منابع آب کشاورزی باید از سوی مسئولان جدی گرفته شود اظهار داشت: این فرآیند باید به طور عالانه در استان گیلان انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان توجه به توزیع عادلانه آب کشاورزی به تمامی شالیزارهای استان گیلان از سوی مسئولان را امری ضروری و حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: تلاش است تا با همکاری کشاورزان فصل زراعی بدون مشکل و پر‌محصولی را در استان گیلان پیش رو داشته باشیم.

شعبان‌پور با تاکید بر اینکه ترغیب کشاورزان به انجام بیمه‌ مزارع کشاورزی در استان گیلان ضرورت دارد تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، استان گیلان در روز‌های آینده شاهد بارش نزولات جوی است و کشاورزان گیلانی می‌توانند از این‌بارش‌ها استفاده بهینه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه شالیزارهای پایین دست جهت عملیات نشاء نیازمند تامین آب کشاورزی هستند بیان کرد: به منظور تسهیل در فرآیند کشاورزی و کمک به کشاورزان، افزایش تعامل و تبادل اطلاعات مابین فرمانداران، بخشداری‌ها و مدیران اجرایی استان گیلان ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه استان گیلان امسال شاهد کاهش نزولات جوی و حجم ذخیره‌سازی آب سد سپیدرود بوده است خاطرنشان کرد: با توجه به این امر مدیریت صحیح منابع آبی با بهره‌گیری از خرد جمعی امسال در بین کشاورزان گیلانی امری ضروری و دارای اهمیت محسوب می‌شود.

شعبانپور با تاکید بر اینکه با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی به درستی می‌توان از منابع آبی ذخیره شده در پشت سد سپیدرود به بهترین شیوه ممکن به منظور آبیاری شالیزار‌های استان گیلان بهره برد گفت: مسئولان گیلان باید در زمینه تامین و توزیع آب کشاورزی پاسخگوی مردم باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه کشاورزان در قبال مطالبات‌ خود از مسئولان انتظار پاسخی روشن و شفاف را دارند تصریح کرد: مسئولان باید در قبال تامین و توزیع آب کشاورزی در استان گیلان پاسخگوی مردم باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد