×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 20 اردیبهشت - 1403
false
true
لزوم همکاری مردم و مسئولین برای حل معضل کم آبی/ رفع مشکلات در کمترین زمان ممکن

به گزارش «گیل بان»؛ عصر امروز جلسه شورای اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه در اتاق جلسات شورای شهر با محوریت بررسی آبرسانی کشاورزی و با حضور مهندس حیدری فرماندار این شهرستان برگزار شد.
مهندس حیدری ضمن قدردانی بابت تشکیل چنین جلسه ای در شورای اسلامی شهرستان، گفت: ما در گیلان بارش باران داریم اما غالب بارش ها در غیر فصل زراعی می باشد و قسمت عمده ای از بارش ها و آب باران هدر می رود و اگر همین بارش ها بصورت درست هدایت نشوند دچار مشکلاتی مانند سیلاب، آبگرفتگی منازل مردم و رانش زمین خواهیم شد.
فرماندار آستانه اشرفیه با بیان اینکه امسال میزان ورودی آب به سد سفیدرود کاهش بی سابقه ای داشته است و در میزان ذخیره آب نیز به نسبت سال گذشته 11% کاهش داشتیم، افزود: لایروبی انهار درسال 1395در حدود200کیلومتر و سالیان بعد نیز بهمین منوال تا به اکنون موفق آمیز بوده است که الحمدالله این امر باعث گردید آبهای رها شده در شبکه آبیاری بخوبی هدایت شده و دچار کمبود آب نشدیم و البته مردم و کشاورزان نیز برای تقسیم آب با یکدیگر و متولیان کار کاملا همکاری کردند. امسال نیز باید با همین آرامش و همکاری کارها را پیش ببریم.
مهندس حیدری در ادامه تصریح کرد: انتظار داریم مردم نیز با آرامش و همکاری که در مسائلی نظیر بارش برف داشتند با مجموعه مرتبط با امور آبیاری همکاری کنند تا با یاری خداوند بزرگ سال زراعی جدید را با موفقیت پشت سر گذاریم.
وی با تأکید بر اینکه باید به همه مخاطبین بگوییم که با بوق زدن، هیاهو و دعوا مشکلی حل نمی شود، افزود: همه ما و مدیران مرتبط گوش بزنگ هستیم که با اطلاع از مشکلات در کمترین زمان ممکن مشکل را رفع نمائیم.
فرماندار آستانه اشرفیه در پایان خاطرنشان کرد: مشکل کم آبی جدی است اما نباید مردم را ناامید کرد با تلاشهای انجام گرفته و با یاری مردم امیدواریم که در شهرستان مشکل جدی نداشته باشیم و سال زراعی را باموفقیت پشت سر گذاریم.

منبع: روابط عمومی فرمانداری آستانه اشرفیه

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد