×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 30 اردیبهشت - 1403
false
true
شعار «مرگ بر آمریکا» برائت ملت ایران از قدرت های پوشالی است

به گزارش «گیل بان»، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به جایگاه تربیتی ازدواج و تشکیل خانواده در دین مبین اسلام، اظهار کرد: برخی ازدواج را مانع لذت جویی و تنوع طلبی خود می دانند و لذا زندگی مجردانه را انتخاب می کنند.

وی کام جویی های غریزی خارج از کانون خانواده را ناشی از تفکر اومانیستی دانست و افزود: در این تفکر خدا، پیامبران و دین از انسان دور می شود. متاسفانه برخی افراد به دنبال ترویج فرهنگ تجرد در بین جوانان هستند که مقدمه زیر پا گذاشتن دین و احکام الهی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه پاسخگویی به نیازهای جنسی خارج از چارچوب خانواده آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: انسان در پرتو ازدواج معنویت پیدا می کند و این معنویت موجب رشد انسانیت و اخلاق در جامعه می شود.

این کارشناس دینی، مجرد ماندن و پرهیز از تشکیل خانواده را موجب بروز مشکلات ذهنی و جنسی دانست و گفت: این در حالی است که امروزه فرهنگ تجرد در میان جوانان گسترش پیدا کرده و از طرف دیگر، بی بند و باری ها زیاد شده است.

وی با بیان اینکه سیره پیامبران و ائمه اطهار(ع) باید سرلوحه انسان در زندگی قرار گیرد، عنوان کرد: بی بند و باری و لجام گسیختگی اخلاقی اثرات منفی در جامعه دارد و برخی کشورهای غربی نمونه بارز آن هستند.

آیت الله فلاحتی، ازدواج و زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) را بهترین الگو برای جوانان دانست و یادآور شد: پیوند این دو بزرگوار ادامه دهنده مسیر نورانی امامت تا به امروز است.

امام جمعه رشت، مقاومت ملت ایران در برابر قدرت های استکباری جهان را یکی از مولفه های قدرت جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال ناامید کردن مردم از انقلاب و نظام است، اما ملت ایران با تبعیت محض از مقام معظم رهبری، فریب توطئه های شوم دشمن را نمی خورند.

وی حمایت دشمن از اپوزیسیون های نظام را یکی دیگر از اقدامات موذیانه علیه ایران دانست و متذکر شد: آمریکا می خواهد در مذاکره با ایران قدرت نظامی ما را محدود و حمایت از مقاومت را کم رنگ کند، اما هرگز این آزمون و خطا را تکرار نمی کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به گفت وگو رئیس جمهور با مردم از طریق رسانه ملی، گفت: مردم انتظار داشتند حرف های امیدوارکننده بشنوند.

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه رهبر انقلاب همواره از آمریکا به عنوان بدعهد و غیر قابل اعتماد یاد می کند، افزود: براساس برجام قرار بود تحریم های غرب علیه ایران برداشته شود، اما چنین اتفاقی نیفتاد. متاسفانه عده ای همچنان از مذاکره با آمریکا سخن می گویند.

وی با بیان اینکه ملت ایران فریاد «مرگ بر آمریکا» را بلندتر از همیشه سر می دهند، اضافه کرد: «مرگ بر آمریکا» برائت از قدرت های پوشالی است که خودشان حامی عربستان کودک کش هستند، اما ایران را حامی تروریسم در جهان معرفی می کنند.

امام جمعه رشت، یمن را فلسطین دوم برای امت اسلام دانست و یادآور شد: امروز عربستان اقدامات صهیونیستی انجام می دهد و حمایت آمریکا را دارد، زیرا آمریکا خودش پرورش دهنده ظلم، جنایت، آدم کشی و تروریسم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد