×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 28 اردیبهشت - 1403
false
true
دولت اقدامات حمایتی خود از شالیکاران را ادامه می‌دهد

به گزارش «گیل بان»،‌ مصطفی سالاری صبح امروز در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی در استانداری گیلان اظهار داشت:‌ استان گیلان به لحاظ حجم صادرات بسیار بالا و سوابق تجاری خود می‌تواند در کارگروه توسعه صادرات نقشی محوری داشته باشد.

استاندار گیلان با تأکید بر این مطلب که کارگروه توسعه صادرات شامل 5 استان کشور از جمله گیلان است عنوان کرد:‌ با توجه به ظرفیت‌ها و سوابق بسیار درخشان گیلان در مقایسه با سایر استان‌های عضو این کارگروه،‌ تشکیل آن با محوریت استان گیلان مسئله‌ای عادلانه به نظر می‌رسد.

سالاری با تأکید بر اینکه اتاق بازرگانی گیلان می‌تواند در مسیر استقرار دبیرخانه این کارگروه فعالانه عمل کند گفت:‌ وجود ظرفیت‌های مطلوب‌ داخلی و خارجی در مجموعه اتاق بازرگانی استان گیلان می‌تواند روند و فرآیند مرکزیت گیلان در کارگروه توسعه صادرات را تسهیل کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان در مورد چای و حوزه بازرگانی این محصول استراتژیک نیز تصریح کرد:‌ از آنجا که بحث چای با سایر حوزه‌ها نظیر برنج و محصولات پروتئینی متفاوت است باید مسئله اعطای ارز دولتی برای واردکنندگان چای خارجی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تأکید بر این موضوع که پرداخت ارز 4 هزار و 200 تومانی به واردکنندگان، قیمت چای خارجی را دو برابر می‌کند عنوان کرد:‌ در مورد آسیب‌ها و سایر مسائلی که در حال حاضر پیش آمده به زودی جلسه‌ای را با شرکت صاحبنظران حوزه چای برگزار خواهیم کرد.

استاندار گیلان برنج را از جمله محصولات پرمصرف خانوارها در کشور اعلام کرد و درباره آن بیان داشت:‌ این انتظار که دولت به‌هیچ عنوان ارز دولتی را برای واردات برنج در نظر نگیرد کمی بعید به نظر می‌رسد اما با تمام این‌ها دولت اقدامات حمایتی خود از کشاورزان را ادامه می‌دهد.

سالاری ثبت میزان واردات برنج به داخل کشور را از اقدامات مؤثر دولت خواند و اظهار داشت:‌ با مجموعه تمهیدات بسیار مؤثری که دولت در بحث حمایت از کشاورزان برنجکار شمالی در پیش گرفته کاهش پدیده قاچاق و جلوگیری از ورود برنج از مبادی غیررسمی محقق می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان این موضوع که امسال شاهد افزایش قیمت برنج خواهیم بود افزود:‌ در تلاش هستیم با کمک نمایندگان استان گیلان رایزنی‌هایی را با مجموعه دولت به انجام برسانیم تا میزان واردات برنج به داخل کشور از آن مقدار و سقف تعیین شده فراتر نرود.

استاندار گیلان‌ در مورد موضوع سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی نیز تصریح کرد:‌ در گذشته شاهد وقوع برخی سوءاستفاده‌ از این کارت‌ها در حوزه واردات کالا بودیم اما این موضوع هم‌اکنون به بخش صادرات کالاها هم وارد شده و نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.

سالاری نقش‌آفرینی اتاق بازرگانی گیلان برای اصلاح وضعیت کارت‌های بازرگانی را خواستار شد و عنوان کرد:‌ امیدواریم مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان گیلان برای بررسی این موضوع سریعاً ورود کرده و مسئله را به‌صورت قانونی حل و فصل کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد