×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 30 اردیبهشت - 1403
false
true
مسئولان استان گیلان برای کاهش مشکلات اصحاب رسانه تلاش کنند

به گزارش «گیل بان»،‌ مصطفی سالاری پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از خبرنگاران استان گیلان در رشت اظهار داشت:‌ خبرنگاران گیلانی و اصحاب رسانه برای حل سریع‌تر مشکلات و موانع کاری خود باید راهکارهای لازم را به مسئولان اجرایی انتقال دهند.

استاندار گیلان خبرنگاری را از جمله حرفه‌های بسیار مهم در تمام جوامع اعلام کرد و ابراز داشت:‌ مشکلات و موانع در همه حوزه‌های کاری وجود دارد و طبیعتاً حوزه کار رسانه و خبرنگاری با توجه به نقش،‌ نوع فعالیت به خصوص و ویژه‌اش نیز از این امر مهم مستثنی نمی‌شود.

سالاری با تأکید بر اینکه ویژگی کار خبرنگاران آن‌ها را با تمام حوزه‌ها و ادارات مرتبط ساخته است خاطرنشان کرد:‌ فعالان رسانه‌ها اعم از خبرنگار و یا عکاسان خبری با توجه به اشرافی که به بسیاری از بخش‌ها دارند به خوبی می‌توانند در جهت بیان مشکلات و رفع آن‌ها قلم بزنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به استقرار نظام جمهوری اسلامی در کشورمان نیز اشاره کرد و افزود:‌ در بحث جمهوریت و تحقق مردم‌سالاری رسانه‌ها به عنوان یکی از ارکان مهم دموکراسی می‌توانند در جهت تقویت این خصیصه‌ها و اعتلای آن به مسئولان و متولیان کمک کنند.

وی ارج نهادن به جایگاه خبرنگاری را بیش از هر حوزه دیگری در گرو عملکرد خود اصحاب رسانه عنوان کرد و اظهار داشت:‌ به اعتقاد بنده بیشتر از نقش‌آفرینی دولت،‌ متولیان و فعالان رسانه‌ای می‌توانند به ارتقاء هرچه بیشتر جایگاه و منزلت خبرنگار در جامعه و کشور کمک کنند.

استاندار گیلان استقلال خبرنگار و حفظ آن را مورد تأکید ویژه قرار داد و در باب اهمیت رعایت آن ‌تصریح کرد:‌ هر چه رسانه با اختیار و استقلال عمل بیشتر در حوزه رسالت خبری خود گام برداشته و آزادتر فعالیت کند امکان تقویت جمهوریت و اسلامیت نظام بیشتر فراهم می‌شود.

سالاری امر به معروف و نهی از منکر و نقش آن را در اعتلای کشور مورد توجه و تأکید قرار داد و عنوان کرد:‌ مهم‌ترین ابزار اجرای صحیح فریضه امر به معروف و نهی از منکر رسانه‌ها هستند که با این نقش‌آفرینی خطیر خود در حقیقت پایه‌های مردم سالاری را تقویت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تذکر رسانه‌ها به مدیران و مسئولان را ضامن اعتلای دموکراسی و جمهوریت نظام اعلام کرد و افزود:‌ ابراز نقد منصفانه در فضایی باز و بدون وابستگی و انتقال مشکلات مردم به متولیان امر به پیشرفت و توسعه کشور کمک شایانی می‌کند.

وی با بیان این مسئله که اصل رسالت عادلانه و مبتنی بر خواست مردم تنها در گرو آزاد بودن و عدم وابستگی رسانه محقق می‌شود ابراز داشت:‌ کمک و حمایت از جامعه رسانه‌ای امری واجب است اما نباید در این فرآیند استقلال خبرنگاران و اصحاب رسانه زیر سئوال برود.

استاندار گیلان بر ضرورت انتقال انتقادات و گلایه‌های مردم و جامعه به مسئولان تأکید کرد و اظهار داشت:‌ هر مسئول و مدیری که در یک جایگاه و مسندی تکیه می‌زند باید پذیرای این دست از انتقادات سازنده باشد و نباید از پاسخگویی نسبت به آن‌ها خودداری به عمل آورد.

سالاری رسانه‌ها را به عنوان ارتباط دهنده جامعه و متولیان امور مختلف اعلام کرد و بیان داشت:‌ انتقال اخبار و گزارش‌ها با وقوع درصد خطای کمتر توسط رسانه‌ها تنها با رعایت یکسری معیارهای مشخص،‌ چهارچوب‌هایی کاملاً حرفه‌ای و تعامل بیشتر با منابع خبری رقم می‌خورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد