×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 16 اردیبهشت - 1403
false
true
توان فناورانه جهاد دانشگاهی برای طراحی و ساخت زباله سوز در شهرهای شمالی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر حمیدرضا طیبی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با محوریت پژوهشکده محیط زیست آمادگی دارد به استان گیلان در حوزه مدیریت پسماند و امحای زباله کمک کند، گفت: جهاد دانشگاهی با استفاده از فناوری مربوط به زباله سوز و هاضم ها می تواند کارهای بزرگی برای پسماند استان گیلان و استان های شمالی کشور انجام دهد.

وی از اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی برای اجرای پایلوت امحای زباله در یکی از شهرهای شمالی خبر داد و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می تواند با تولیدات فناورانه خود مسئولیت طراحی، ساخت و اجرای زباله سوز را بر عهده بگیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی توان ویژه ای در پژوهش های علمی و عملیاتی در حوزه کشاورزی با محوریت چای و برنج دارد، خاطرنشان کرد: می توانیم هم در زمینه اصلاح بوته چای جهت ارتقای کیفیت و افزایش چینش و هم در زمینه فرآوری محصول، کارهای علمی و فناورانه خوبی را با همکاری پژوهشکده چای در گیلان اجرا کنیم.

طیبی، از ارائه خدمات نوین پزشکی از سوی پژوهشکده های جهاد دانشگاهی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: راه اندازی دو مرکز درمان ناباروری و درمان سرطان پستان را در گیلان دنبال می کنیم.

وی همچنین خواستار ارتقای زیرساخت های استان گیلان جهت افزایش سرعت اجرای پروژه های علمی و پژوهشی شد و اظهار کرد: از مسئولان استان می خواهیم زیرساخت های مناسب را در اختیار جهاد دانشگاهی قرار دهند تا بتوانیم منابع اعتباری را صرف تجهیز و بهره برداری کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور، ضمن قدردانی از مساعدت استاندار گیلان در اجرای هرچه زودتر پروژه های جهاد دانشگاهی در استان، متذکر شد: به زودی تفاهم نامه همکاری استانداری گیلان با جهاد دانشگاهی در زمینه اجرای پروژهای مذکور با حضور نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی منعقد می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد