×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 16 اردیبهشت - 1403
false
true
آب سد سفیدرود برای برنج کاران رهاسازی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ استاندار گیلان در حاشیه آبگذاری شالیزارهای بخش هایی از استان اعلام کرد: امروز، ۱۹ اردیبهشت ماه آب سد برای ۱۱۰ هزار هکتار در بخش های فومنات، امامزاده هاشم، سراوان و سنگر به صورت همزمان رهاسازی شد و برای بقیه اراضی بخش مرکزی روز جمعه جاری اقدام می شود.

وی تصریح کرد: به دلیل محدودیت های منابع آب امسال قرارگاه مرکزی تامین آب زراعی در استانداری تشکیل شد و تلاش می شود کشاورزان شالیکار درخصوص تامین آب با کمترین مشکل مواجه شوند.

استاندار گیلان ادامه داد: یک نگرانی برای مناطق امامزاده هاشم، سراوان و سنگر وجود داشت که همزمان با بخش های دیگر به این نواحی هم آبگذاری انجام گرفت.

عباسی یادآور شد: چنانچه کشاورزان با سوال و مشکلی درخصوص تامین آب زراعی و یا با مسائلی مربوط به مزارع مواجه شدند از طریق دهیاران و بخشداران با فرمانداران به عنوان اعضای قرارگاه جهادی مدیریت آب زراعی استان در میان بگذارند تا حل شود.

به گزارش ایسنا، قرار بود رهاسازی سد سفیدرود از ۱۸ اردیبهشت ماه انجام شود که به علت بارندگی های مناسب چند روز اخیر به تشخیص کارشناسان و مدیران آب منطقه ای از امروز آغاز شد.

پیش از این اعلام شده بود میزان ذخیره سازی آب سد سفیدرود که سال گذشته ۸۲۵ میلیون مترمکعب بود، طی امسال به ۷۰۵ میلیون مترمکعب کاهش یافته و لذا شایسته است کشاورزان و مسئولان با هماهنگی هم این مسئله را به خوبی مدیریت کنند.

وحید خرمی، مدیرعامل آب منطقه ای گیلان نیز اضافه کرد: آب برای مناطق دوردست مانند لنگرود به مرور و طی دو تا سه روز آینده خواهد رسید و شالیکاران در این راستا بردباری داشته باشند.

میزان آب مورد نیاز سالانه استان بیش از سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب در بخش ها و مصارف مختلف است که ۹۲ درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می شود و بیشترین بخش آب‌بر کشاورزی مربوط به شالیزارهاست.

خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد