×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 16 اردیبهشت - 1403
false
true
۳۰۰۰ دانش آموز رشتی واکسن کرونا دریافت نکرده اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ حمید رضا امام پناهی ظهر دوشنبه در جلسه مدیریت کرونا رشت با اشاره به شناسایی مواردی از سویه جدید کرونا اومیکرون در کشورها، اظهار کرد: تزریق واکسن به ویژه دُز سوم آن لازم و ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه تعطیلی برخی پایگاه‌های واکسیناسیون در این شرایط توجیه ای ندارد، گفت: باید مراکز شبانه روزی با توجه به ضرورت تسریع در تزریق دُز سوم دوباره بازگشایی شود.

سرپرست فرمانداری رشت در ادامه با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح هوشمند مدیریت کرونا در بخش اصناف، افزود: نظارت بر اجرای درست دستور العمل ها در اصناف به ویژه تالارها، فروشگاه‌های بزرگ اماکن ورزشی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه با واحدهای صنفی متخلف برخورد می‌شود، ادامه داد: در حال مجموع بستری‌های کرونایی در شهرستان رشت ۶۹ نفر بوده و روزانه نیز ۲۴ بیمار جدید پذیرش می‌شوند.

امام پناهی همچنین به وضعیت واکسیناسیون کرونا در شهرستان رشت نیز اشاره و با بیان اینکه بیش از ۸۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان دُز نخست و بیش از ۸۲ درصد نیز هر دُز دو را تزریق کرده‌اند، افزود: ۹ درصد جمعیت شهرستان رشت نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰۵ پایگاه واکسیناسیون در شهرستان رشت، گفت: از این تعداد ۱۷۶ پایگاه در مراکز روستایی فعال هستند.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه در جمعیت دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز بیش از ۸۷ درصد دُز اول و ۷۵ درصد نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند، ادامه داد: سه هزار نفر دانش آموز واکسن نزده در شهرستان رشت داریم که این تعداد شناسایی شده‌اند و باید اقدامات لازم برای تزریق واکسن به آنها انجام شود.

وی همچنین به شناسایی پنج هزار و ۵۰۰ نوجوان که جز لیست دانش آموزان نیستند نیز اشاره کرد و گفت: با همراهی بهزیستی و کمیته امداد در خصوص سلامتی و واکسیناسیون این افراد نیز اقدام شود.

امام پناهی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون یک میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن تزریق شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۲۰۰ هزار دُز به مسافران تزریق شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد