×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 28 اردیبهشت - 1403
false
true
ورود برنج و زیتون گیلان به بازارهای خارجی

به گزارش «گیل بان»، مقدس رییس اداره آموزش،پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی یا درک درستی از مفهوم،اهمیت و اثرگذاری و نحوه ثبت”برند” ندارند و یا اینکه زیرساختها و امکانات لازم برای برندسازی برایشان فراهم نیست،گفت:از سال 95 اطلاع رسانی و آموزش درخصوص برند سازی را در کنار آموزش های دیگر،پی گرفته است و در این مدت توانسته ایم 2 دوره آموزشی برای 300 واحد تولیدی و صنعتی برگزار کنیم و بنا داریم در سال حمایت از کالای ایرانی،افزون بر برگزاری یک دوره دیگر،شرکت هایی که دوره های قبلی را گذرانده اند،فراخوان و برای ثبت برند به وزارتخانه معرفی کنیم.

وی افزود:از طریق آموزش فرآیند ثبت برند و ایجاد تعامل و همانگی سندیکاها،تعاونی ها و اتحادیه‌های تولیدکنندگان زیتون رودبار، چای لاهیجان و برنج هاشمی،با وزارت صنعت،معدن و تجارت،توانستیم پارسال این 3 محصول را به عنوان نشان‌های جغرافیای گیلان،ثبت ملی و “برند” کنیم تا این محصولات گیلان با شناسه اتحادیه های خود،وارد بازارهای داخلی و خارجی شوند.

اما واقعیت این است که با وجود موانع بسیاری که در مسیر برندسازی وجود دارد،برندهای مشهور گیلان، اگرچه تعداشان زیاد نیست اما جایگاه خوبی در بازار دارند. بسیاری از تولیدکنندگان و فعالان حوزه تولید و خدمات گیلان،امید دارند در سال حمایت از کالای ایرانی، زمینه های ایجاد برند که شناسنامه تولیدات شان و ستون اول بازاریابی است برای شان فراهم شود تا آنان هم محصولات شان را به فهرست برندهای ملی گیلان،اضافه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد