×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 25 اردیبهشت - 1403
false
true
هجوم زمین خوران از دیگر کشور‌ها به گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار مدیران و معاونان بنیاد مسکن استان با بیان اینکه آمار تغییر کاربری‌ها در استان کمرشکن است ، گفت : افزایش قیمت زمین، نیاز مالی مردم و هجوم زمین خواران از دیگر کشور‌ها به گیلان از علل تغییر کاربری‌ها است که باید جلوی آن را هرچه زودتر گرفت.

آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به ضرورت توجه به خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، افزود: با آغاز طرح تسطیح شالیزار‌ها ، برخی از مردم مخالف اجرای آن بودند ، اما اجرای این طرح منجر به کاهش هزینه‌ها ، حمل بهتر محصول و عبور آسان ماشین آلات کشاورزی از شالیزار‌ها شده است.

وی به ضرورت توجه به ویلاسازی و کوچک سازی در بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: به گفته روانشناسان یکی از علل بیماری‌های روحی و روانی، خانه‌های آپارتمانی است پس طرح ویلاسازی و کوچک‌سازی را می‌توان در روستا‌های گیلان اجرا کرد.

 

امام جمعه رشت از مهندسان و انبوه سازان خواست از کلمات و اصطلاحات فارسی در نامگذاری ساختمان‌ها استفاده کنند.

حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان هم در این دیدار با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، گفت: با افتتاح حساب ۱۰۰ و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با فرمان تاریخی حضرت امام (ره) ، این بنیاد از همان ابتدای کار برای رفع محرومیت و رسیدگی به امور مستضعفان فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

وی حضور در بازسازی مناطق جنگ زده، خسارت دیده بلایای طبیعی و همچنین مناطق محروم و ساخت مسکن برای افراد بی خانمان را از فعالیت‌های ابتدایی بنیاد مسکن گیلان عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به فعالیت‌های بنیاد مسکن استان در دهه‌های اخیر ، گفت: بهسازی و بازسازی مسکن روستایی، تهیه طرح‌های هادی و اجرای آن در روستا‌ها، صدور سند مالکیت روستایی و همچنین ساخت مسکن در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از جمله فعالیت‌های این نهاد است که ادامه دارد.

حامد دائمی افزود: همچنین ساخت مسکن برای محرومین و خانوار‌های بی بضاعت و کم بضاعت، خانواده‌هایی با ۲ معلول تحت پوشش بهزیستی و یا کمیته امداد با پرداخت تسهیلات از حساب ۱۰۰ امام (ره) و همچنین پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض بر اساس تفاهم نامه‌هایی با سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و بسیج سازندگی هم اکنون در دست اجراست.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین قربان پور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه دربنیاد مسکن استان با اشاره به خدمات بنیاد مسکن به محرومان ، افزود: یکی از سنت‌های خوب ائمه معصومین (ع) خدمت رسانی به مردم به ویژه نیازمندان بود و مسئولان این سنت حسنه را باید با قدرت در جامعه اجرا کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد