×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 18 اردیبهشت - 1403
false
true
قلم اسلحه معنوی است/ دشمن حقیقت نظام را وارونه جلوه می دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ حجت الاسلام والمسلمین احسان الله محمدی در همایش خبرنگاران حسینی، بسیج و سپاه را پشتیبان حقیقی اصحاب رسانه دانست و اظهار کرد: حمایت از خبرنگاران وظیفه ماست، زیرا خبرنگاران رزمندگان صف اول جهاد تبیین هستند.

وی با اشاره به نقش بسیج رسانه در رفع مشکلات صنفی خبرنگاران، افزود: تقارن روز خبرنگار با عاشورای حسینی فرصتی مغتنم است، زیرا حکایت از لزوم همراهی آگاهی بخشی با نهضت کربلا دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، با بیان اینکه روشنگری قیام سیدالشهداء(ع) به اندازه مجاهدت در کربلا نقش داشته است، تصریح کرد: مجاهدت روشنگران پیام این نهضت به اندازه مجاهدت یاران امام حسین(ع) مهم است.

حجت الاسلام محمدی، با اشاره به اثرگذاری قلم در طول تاریخ، خاطرنشان کرد: قلم اسلحه معنوی است و از سلاح های دیگر بالاتر است و لذا خداوند در قرآن به قلم قسم یاد می کند و قلم در دست خبرنگاران است.

وی با بیان اینکه هدایت و سعادت جامعه به دست اصحاب رسانه رقم می خورد، گفت: رسانه ها همچنین می توانند موجب گمراهی جامعه شوند؛ امروز شاهد خبرپراکنی بنگاه های خبرساز جبهه استکبار هستیم که اجازه نمی دهد مظلومیت ملت فلسطین به سمع و نظر جهانیان برسد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در پاسخ به چرایی هراس دشمنان از قلم خبرنگاران، خاطرنشان کرد: خبرنگاران می خواهند واقعیت ها را انعکاس دهند، اما بنگاه های خبری اهل معامله هستند؛ نه واقعیت و خبرنگاری را که به نفع جبهه استکبار قلم نزند، می شکنند.

وی خبرنگاری را عشق توام با هنر دانست و اضافه کرد: خبرنگاران در عین مجاهدت مردم دار هستند و برای تحقق مطالبه رهبر انقلاب درباره جهاد تبیین تلاش می کنند.

حجت الاسلام محمدی از خبرنگاران خواست به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازند و تاکید کرد: دشمن اجازه نمی دهد حقیقت نظام به گوش مردم برسد و دستاوردها را یا وارونه جلوه می دهد و یا کمرنگ و بی اهمیت می کند.

سرهنگ مهدی پارسا، رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان نیز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافع حرم و امنیت و سلامت و خبرنگار، اظهار کرد: شهید میرزا کوچک جنگلی، شهید انصاری، شهید کوچک زاده، شهید سیرت نیا، شهید اسحاقی، شهید اخوان، شهید ثابت قدم و شهید نشرودکل شهدای رسانه ای گیلان هستند.

وی یکی از مهمترین ابعاد نهضت عاشورا را دوران پس از عاشورا دانست و گفت: اگر بزرگ راویان آن روز نبودند و نقش بی بدیل و اثرگذار خود در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را ایفا نمی کردند، کربلا در کربلا می ماند و اسلام ناب به دست ما نمی رسید.

رئیس بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه امروز خبرنگاران انقلاب با صحت و سرعت و دقت زینب گونه راوی وقایع و اخبار و دستاوردهای نظام هستند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران گیلان در عرصه تحقق جهاد تبیین دغدغه مند هستند و در راه انعکاس اخبار و خوب و امیدآفرین تلاش می کنند.

وی اشتغال، بیمه و معیشت را از جمله مشکلات صنفی خبرنگاران دانست و متذکر شد: خبرگاران به عنوان قشر فرهیخته و موثر جامعه نیازمند نظام صنفی هستند و لذا بسیج رسانه استان این مطالبه را از متولیان امر دارد.

پارسا خواستار رتبه بدی خبرنگاران شد و اضافه کرد: هم از قانونگذاران و هم از متولیان امر رسانه انتظار داریم گره از مشکلات صنفی اصحاب رسانه باز کنند و نظام صنفی رسانه را به سرانجام برسانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد