×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 16 اردیبهشت - 1403
false
true
تاکید ویژه سازمان بسیج مساجد و محلات گیلان بر اجرای دقیق طرح تبیین گفتمان مسجد محوری در استان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان» صبح امروز پنجشنبه یکم آبان ماه دوره آموزشی توجیهی تبیین گفتمان مسجد محوری یاوران رسانه سازمان بسیج مساجد و محلات استان گیلان با حضور حجت‌ الاسلام حاتم نصری ‌نژاد مسئول این سازمان و سرهنگ حسن حبیبی فرمانده سپاه شهرستان آستانه اشرفیه در سالن اجتماعات آستان مقدس امام زاده سید جلال الدین اشرف برگزار شد.
حجت‌ الاسلام حاتم نصری ‌نژاد در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت فعالیت های مسجد محور بسیج در سطح جامعه تصریح کرد: این دسته از فعالیت ها در راستای تحکیم بیشتر پیوند میان مردم به ویژه نسل جوان امروز و مساجد صورت می گیرد.
مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دوره مذکور جهت آشنایی هرچه بیشتر یاوران رسانه این سازمان با اصول و شاخص های گفتمان مسجد محوری و استفاده از ابزار رسانه جهت تبیین هرچه مطلوب تر آن صورت می گیرد، افزود: این سازمان تاکید و نظارت خاصی بر اجرای دقیق طرح تبیین مسجد محوری در سطح استان دارد.
وی با اشاره به اینکه تشکیل کارگروه های اختصاصی رسانه در سطح مساجد استان منجر به پوشش گسترده فعالیت های مسجد محور و آشنا نمودن آحاد جامعه با آن می شود، خاطرنشان کرد: شبکه ای از بسیجیان و علاقه مندان به فعالیت در حوزه رسانه شناسایی شده اند و قرار است که در یک شبکه منسجم به یکدیگر مرتبط گردند.
نصری نژاد هدف اصلی این طرح را شکوفایی بیشتر مساجد در تمامی عرصه های مورد نیاز نظام مقدس جمهوری اسلامی، افزایش استقبال جوانان و نوجوانان از برنامه های مسجد محور و تحکیم نقش فرهنگ ساز مساجد در بطن جامعه امروز دانست و گفت: جایگاه مساجد با اجرای طرح فوق مستحکم تر از پیش شده و کارکردهای آن توسعه می یابد.
مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه رسانه چشم بینا و گوش شنوا و زبان گویای هر مسجدی است، خاطرنشان کرد: رسانه مسجد حساس ترین بخش در گفتمان مسجد محوری است و باید در تراز مسجد انقلاب اسلامی باشد.
نصری نژاد در پایان بر لزوم ایجاد فضای نشاط و بصیرت افزایی در مساجد استان تاکید کرد و گفت: به گفته مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، همه امور باید از مسجد اداره شود و تمام سعی و کوشش ما بر این اصل استوار است.
در ادامه این نشست سرهنگ حسن حبیبی فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه با عرض خوش آمدگویی و خیرمقدم به حاضرین در مراسم، از برگزاری دوره یاوران رسانه سازمان بسیج مساجد و محلات استان در این شهرستان اظهار خشنودی نمود و گفت: در دنیای امروز توجه به جنگ نرم و مهیا نمودن ابزارهای مقابله با دشمنان در این عرصه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده که رسانه یکی از پرقدرت ترین این ابزارهاست.
حبیبی بسیجیان را نیروهای خط مقدم در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: بسیج زمانی قادر به ایفای رسالت اصلی خویش است که حضوری فعال در سطح مساجد داشته باشد.
در ادامه این نشست دوره آموزشی توجیهی تبیین گفتمان مسجد محوری یاوران رسانه سازمان بسیج مساجد و محلات استان گیلان با تدریس کارشناس و یاور رسانه این سازمان برگزار شد.
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد