×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 16 اردیبهشت - 1403
false
true
بهسازی ۶۰ درصد لندفیل سراوان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ علی مقصودی درباره اقدامات انجام شده توسط شهرداری رشت در بخش شیرآبه مرکز دفن سراوان، اظهار کرد: متاسفانه پس از گذشت هفت‌سال از انعقاد قرارداد با پیمانکار پیرامون ساماندهی شیرآبه سراوان، این پیمانکار به تعهدات خود عمل نکرده لذا از طریق محاکم قضایی در حال پیگیری هستیم و امیدواریم به زودی تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه در سه ماه گذشته عزم خود را جزم کرده‌ایم تا این مهم تعیین تکلیف شود، افزود: این قول را به شهروندان می‌دهیم که در بحث شیرآبه سراوان و تصفیه خانه را حل کنیم و حوضچه شیرابه جدید بسازیم، اقدامات در حال انجام است اما خروجی مورد تایید نیست و تلاش می‌کنیم این مهم را به سرانجام برسانیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت گفت: پیمانکار بهسازی لندفیل سراوان عملکرد خوبی دارد و تاکنون ۶۰ درصد بهسازی انجام شده است.

مقصودی درباره زباله سوز تصریح کرد: قرارداد زباله سوز در سال ۱۳۹۲ منعقد شد و بدلیل محقق نشدن اعتبارات از سوی دولت این مهم در استان عملیاتی نشد و اعتباری به گیلان تعلق نگرفت.

وی افزود: در این خصوص یکسری مذاکرات با شریک BOT انجام پذیرفت و جلسه‌ای نیز با صندوق توسعه ملی و مدیران عامل بانک‌های تجارت و رفاه کارگران کشور برای اخذ وام برگزار شد و در تلاش هستیم تا بتوانیم منابع مالی مورد نیاز را تامین کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با بیان اینکه زباله‌سوز با اهمیت‌ترین راه برای این است که دیگر ورودی به مرکز دفن نداشته باشیم، گفت: در گذشته طرح زباله سوز تایید زیست محیطی را اخذ و به لحاظ جانمایی محل و بررسی فاکتورهای استاندار موارد تأیید را دریافت کرده است.

وی از شهروندان خواست یکبار دیگر به شهرداری اعتماد کنند و با پیمانکاران جمع‌آوری پسماند خشک همکاری داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه نقص در جمع‌آوری پسماند خشک در سطح محلات می‌توانند موارد را به سامانه ۱۳۷ شهرداری رشت گزارش دهند.

مقصودی با تاکید بر اینکه در تفکیک از مبدا زباله هدف کمک به شهر و استان است، گفت: وقتی زباله‌ای تولید می‌شود، اگر درست به این چرخه نگاه کنیم این زباله مجددا می‌تواند به سفره ما باز می‌گردد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با بیان اینکه پسماند خشک با جمع آوری درست می‌تواند مجددا بازتولید شود، اضافه کرد: هر کدام از ما به عنوان شهروند انتخاب می‌کنیم که آلودگی را به سفره خود بازگردانیم یا اینکه روش درست را انتخاب و در تفکیک از مبدا مشارکت جدی داشته باشیم.

مقصودی گفت: اگر تفکیک از مبدا زباله به درستی انجام شود بخش سالم این فرآیند به ما باز می‌گردد و دیگر آلودگی آب، خاک و هوا به چرخه زندگی باز نمی‌گردد. شهروندان به هر نحو که شده پسماندهای خشک را از پسماندهای تر جداسازی کنند و آن را در کیسه‌های پلاستیکی رنگی قرار دهند تا حداقل تفکیک از مبدا زباله به درستی انجام شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت، زمان تحویل زباله تر توسط شهروندان را ساعت ۲۱ شب اعلام کرد و افزود: متاسفانه برخی از شهروندان به این مهم توجه نمی‌کنند و زباله‌های تر را صبح‌ها بیرون از منزل قرار می‌دهند که علاوه‌بر تحمیل هزینه‌های اضافی برای جمع آوری، سبب می‌شود که صبح‌ها شهر تمیزی نداشته باشیم.

وی افزود: پسماند را شهرداری تولید نمی‌کند بلکه توسط شهروندان تولید می‌شود پس ریختن زباله در شهر از نظر شرعی، عرفی، عقلانی و پسندیده‌ای نیست که متاسفانه برخی از شهروندان امروزه این کار را انجام می‌دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با بیان اینکه رشت شهر اولین‌ها و شهر فرهنگ و تمدن است، خاطرنشان کرد: هزینه‌های شهرداری توسط مردم تامین می‌شود و وقتی شهروندی بی‌مبالاتی می‌کند هزینه‌اش از جیب بقیه شهروندان تامین می‌شود، پس باید همه رعایت حقوق شهروندی را جدی بگیریم.

مقصودی افزود: شهرداری با تفکیک از مبدا زباله بدنبال درآمدزایی نیست ما یک گزینه در کنار سایر گزینه‌ها برای جمع‌آوری پسماند خشک هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد