×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 25 اردیبهشت - 1403
false
true
احیای صنعت نساجی گیلان در سریع ترین زمان ممکن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر محمدمهدی برادران امروز در دیدار با استاندار گیلان، با اشاره به وضعیت کارخانه‌های حوزه نساجی در گیلان، اظهار کرد: قبل از آغاز سال جدید از مدیرکل حوزه نساجی وزارت صمت گزارشی از صنایع نساجی در استان گیلان دریافت کردیم تا این صنعت را در سریع ترین زمان ممکن در گیلان احیاء کنیم.

وی با اشاره به سابقه بسیار طولانی استان گیلان در عرصه نساجی و ریسندگی گفت: در سالیان نه چندان دور گیلان یکی از با کیفیت‌ترین پارچه‌های کشور را تولید می کرد و باید به این بخش توجه بیشتری شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه میان وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت در حوزه احیا واحدهای تولیدی در کشور و استان گیلان، بیان کرد: بدون شک امضای این تفاهم نامه به توسعه زراعت چوب و احیای واحدهای تولید در گیلان کمک می‌کند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز عنوان کرد: الحمدلله دولت مردمی از هیچ تلاشی برای حل مشکلات بخش تولید دریغ نمی ورزد.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی فعال در گیلان باید ظرفیت‌های تولیدی و نیروی کار خود را براساس سال مهار تورم و رشد تولید افزایش دهند و مسئولان استان هم در کنار تولید کنندگان همراه خواهند بود.

استاندار گیلان زراعت چوب را از نیازهای اساسی گیلان در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصاد منطقه دانست و گفت: باید برای تقویت مزیت صنعت زراعت چوب در استان گیلان تلاش بیشتری صورت گیرد و از جنگل‌های هیرکانی مراقبت شود.

عباسی با بیان اینکه در گیلان باید تهدیدها به فرصت تبدیل شوند، تصریح کرد: در اجرای طرح زراعت چوب نباید زمان از دست برود و از هر ظرفیتی برای تقویت آن استفاده شود.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت جهادی و مردمی سید ابراهیم رئیسی در احیاء واحدهای راکد و نیمه راکد تولیدی در گیلان تصریح کرد: برخی از کارخانه‌های گیلان با مشکلاتی نظیر کمبود مواد اولیه، بدهی و سوء‌مدیریت مواجه هستند و لذا تلاش می کنیم این موارد به سرعت برطرف شود.

استاندار گیلان با اشاره به مشکل تعطیلی کارخانه فولاد خزر گیلان و ضرورت همکاری های بیشتر وزارت صمت در حل مشکلات پدیده آمده اظهار کرد: تاکنون مکاتبات زیادی برای حل مشکل این کارخانه و کارگران آن و همچنین بدهی سنگین برق فولاد خزر صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد