×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 8 اردیبهشت - 1403
false
true
گیلان زمینه ساز تکمیل کریدور شمال – جنوب است

به گزارش «گیل بان»، دکتر مصطفی سالاری در دیدار با سفیر روسیه در ایران، با اشاره به اراده دو کشور ایران و روسیه در توسعه روابط روزافزون و قوی‌تر، اظهار کرد: باید از فضای خوب توسعه روابط دو کشور که روز به روز بهتر می‌شود در جهت تقویت مناسبات بهره گیریم.

استاندار گیلان، با اشاره به نشست‌های متعدد روسای جمهور ایران و روسیه در ماه‌های اخیر، آن را نشان از رویکرد تقویت روابط دو کشور در سطح ملی عنوان کرد و افزود: گیلان به عنوان استان همسایه کشور روسیه توسعه روابط را یک وظیفه و مسئولیت ملی می‌داند.

وی با اشاره به تکمیل راه آهن قزوین – رشت – انزلی – آستارا در جهت تکمیل کریدور شمال – جنوب را تصمیم مشترک روسای جمهور ایران و روسیه دانست و بیان کرد: گیلان، زمینه ساز و مجری این تصمیم مهم است.

سالاری، با اشاره به زمینه همکاری خوب میان استان گیلان و آستاراخان، آسان کردن زمینه تعاملات بخش خصوصی را از جمله انتظارات عنوان کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان، احداث سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه را نشان از عزم جدی بخش خصوصی ایران در توسعه روابط دانست و خواستار کاهش مشکلات بازرگانان دو کشور شد و گفت: در صورت وجود زمینه همکاری، آمادگی هر چه بیشتر تعاملات بخش خصوصی وجود دارد.

وی همچنین خواستار احداث بانک مشترک دو کشور در منطقه آزاد انزلی شد و اضافه کرد: منطقه آزاد انزلی به لحاظ تسهیل ضوابط، زمینه ساز مناسب توسعه همکاری‌های گیلان و روسیه خواهد بود.

استاندار گیلان، در پاسخ به درخواست سفیر روسیه در ایران مبنی بر همکاری هر چه بیشتر در بخش آموزشی و دانشجویی، عنوان کرد: تعاملات میان دو دانشگاه به صورت کاربردی و در حوزه تعاملات پژوهشی که در توسعه روابط موثر باشد، شکل گیرد.

جاگاریان، سفیر روسیه در ایران نیز در این دیدار، خواستار افزایش حجم تبادلات کالا میان دو کشور ایران و روسیه شد و افزود: به دنبال تکمیل کریدور شمال و جنوب هستیم.

وی با قدردانی از احداث مجسمه عمر خیام و سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه، خواستار برقراری خط پرواز مستقیم از آستاراخان به تهران شد.

سفیر روسیه در ایران، با اشاره به زمینه خوب همکاری میان گیلان و روسیه، خاطرنشان کرد: همسایگی گیلان و روسیه فرصت همکاری خوبی برای توسعه تعاملات فراهم می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد