×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
false
true
ظرفیت گردشگری استان گیلان به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است

به گزارش «گیل بان»، حسن مهرورز ظهر امروز در میزگرد خبری با موضوع “رشت مقصد گردشگری در افق 2020” با بیان اینکه تعرفه‌های هتل‌ها بر اساس کارشناسی‌های انجام شده توسط سازمان میراث فرهنگی کشور تعیین شده اظهار داشت: هیچ هتلی در سطح شهر رشت وجود ندارد که تعرفه شخصی خودش را اعمال کند.

رئیس جامعه هتل‌داران استان گیلان با تاکید بر اینکه در صنعت هتل‌داری 320 کالای اقتصادی مورد مصرف قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: نبض کار بزرگترین کارخانه‌های کشور در زمینه هتل‌داری می‌تپد.

مهرورز با اعلام اینکه متنوع‌ترین امکانات اقامتی در استان گیلان وجود دارد اعلام کرد: شهر رشت 27 هتل را قبل از انقلاب از دست داده است که این امر آسیب بزرگی در حوزه هتل‌داری محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذار در شهر رشت و با اشاره به آمار حضور گردشگران و مسافران در استان گیلان ابراز داشت: در حال حاضر تنها 30 درصد از مسافرانی که به استان گیلان می‌آیند برای گردشگری وارد این شهر می‌شوند‌.

مهرورز با تاکید بر لزوم استفاده از دیگر ظرفیت‌های شهر رشت در حوزه توریسم گفت: متاسفانه امروز ظرفیت گردشگری ما به زیر 30 درصد رسیده است اما با تشکیل مکان‌هایی مانند هتل بیمارستان‌ها می‌توانیم این ظرفیت را افزایش دهیم.

وی با انتقاد از اجرای طرح بازپرداخت بانکی وام‌های داده شده به هتل‌ها در طول سه سال افزود: این میزان مدت برای بازپرداخت وام‌ها بزرگترین جنایت بانک‌های عامل در حق هتل‌داران است و سبب عدم موفقیت هتل‌های رشت و در نتیجه ضربه به صنعت گردشگری می‌شود.

مهرورز با اشاره به لزوم حذف مالیات “ارزش افزوده” از هتل‌ها اظهار داشت: ما به‌دنبال ارائه خدمات ارزان و مناسب به مسافران هستیم اما وجود مالیات ارزش افزوده سبب بالا رفتن هزینه خدمات هتل‌ها می‌شود.

رئیس جامعه هتل‌داران استان گیلان با بیان اینکه باید خواسته‌های ما از افق گردشگری 2020 مشخص شود اعلام کرد: لازم است تا قبل از انجام اقدامات لازم جهت افزایش گردشگر، زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات به گردشگر را آماده کنیم.

عضو هیئت مدیره جامعه هتل داران استان گیلان نیز در این نشست گفت: تابلوهای راهنمای گردشگری تا عید سال 97 جهت راهنمایی گردشگران و به‌صورت دو زبانه در نقاط مختلف رشت نصب می‌شود.

ابوالقاسم مخیری با اشاره به اجرای بازنگری طرح BRT رشت عنوان داشت: با اصلاح این طرح توسط شهردار رشت و شورای اسلامی شهر رشت، سردرگمی مسافران جهت ورود به مرکز شهر رفع می‌شود.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان جامعه هتل‌داران استان گیلان و شهرداری رشت جهت رفع مشکلی که پیاده راه شهرداری برای هتل‌ها به وجود آورده افزود:در حال حاضر مسافران جهت ورود به پارکینگ‌های هتل‌ها می‌توانند با خودرو وارد قسمت پیاده راه شوند.

مخیری با اعلام میزان حضور مسافران در هتل‌های منطقه پیاده راه شهرداری رشت گفت: تا قبل از احداث طرح پیاده راه فرهنگی در نیمه دوم هر سال ضریب اشغال هتل‌ها 85 درصد بود و بعد از احداث پیاده راه این آمار به 25 درصد رسیده که سبب کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران شده است.

عضو هیئت مدیره جامعه هتل‌داران استان گیلان با تاکید بر لزوم حذف “مالیات بر ارزش افزوده” از حوزه گردشگری به ویژه هتل‌داری اظهار داشت: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم تا با رفع این مشکل سبب ترغیب گردشگران برای سفر شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد