×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 23 اردیبهشت - 1403
false
true
کانون‌های مساجد، پرچم‌داران حوزه فرهنگی در محلات با رویکرد عفاف و حجاب هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ رضا ثقتی در حاشیه مراسم افتتاح قرارگاه فرهنگی حجاب و عفاف محله محور در تالار مرکزی رشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت : یکی از ناهنجاری‌های شهری که دغدغه‌مندان را نگران کرده، بحث زیر سوال رفتن حجاب و عفاف در جامعه است؛ ما معتقدیم مساله حجاب و تقویت زیست عفیفانه باید توسط مردم راهبری، مدیریت، پشتیبانی شده و ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد بعنوان عملیاتی‌ترین بستر فعالیت‌های فرهنگی، هنری ماموریتی دارند که باید با رویکرد فرهنگ و هنر در راستای ارتقای سطح زیست عفیفانه در محلات و تقویت عفاف و حجاب و فعالیت‌های فرهنگی، هنری این حوزه را راهبری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: این قرارگاه برای نخستین‌بار در کشور تشکیل شد تا با کارکرد فرهنگی، هنری و اقدامات و برنامه‌های فرهنگی در محلات آسیب‌ها را کاهش دهد چراکه ماناترین، اثرگذارترین و نافذترین ابزاری که می‌تواند در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی را محدود کند و از اثرات آن بکاهد، ابزار فرهنگ و هنر است که زبانی مشترک و قابل فهم برای آحاد مردم جامعه می‌باشد.

وی مدیران کانون‌های مساجد را پرچم‌داران حوزه فرهنگی در محلات با رویکرد عفاف و حجاب دانست و افزود: از امروز این ماموریت در محلات به این مدیران واگذار شده که برنامه‌هایی در بستر فرهنگ و هنر داشته باشند.

ثقتی انجام تئاتر خیابانی، نمایشگاه عکس، کارگاه‌های آموزشی، فعالیت‌های گفتمان محور و رویکردهای چهره به چهره را از اقدامات فرهنگی این رویداد برشمرد که با پشتیبانی نهادهای فرهنگی و توسط خود مردم انجام خواهد شد.

منبع: روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد