×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  دوشنبه - 31 اردیبهشت - 1403
false
true
جلوگیری از زمین خواری در گیلان با اجرای طرح حدنگار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز در نشست شورای حقوق بیت المال گیلان، گفت: آمار صدور سند زمین‌های زراعی و باغی در کشور با اجرای طرح کاداستر ۵۳ درصد و استان ما در اجرای طرح حدنگار ۲۰ درصد از رتبه کشوری عقب است که عمده دلیل این عقب ماندگی در استان‌های شمالی وجود سازمان‌ها و نهاد‌های مانند دهیاری ها، جهاد، بنیاد مسکن است که هریک به تنهایی صادرکننده مجوز ساخت هستند.
رئیس کل دادگستری گیلان، بهترین راه برای جلوگیری از زمین خواری اجرای طرح حد نگار یا کاداستر دانست و افزود: با اجرای این طرح دست زمین خواران وسواستفاده گران از زمین‌های منابع طبیعی و انفال قطع می‌شود.
وی همچنین تصریح کرد: گیلان درخصوص صدوراسناد کشاورزی رتبه ۱۵ کشوررا دارد.
مهدی فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این نشست گفت: نسقی بودن زمین‌های گیلان ازمهمترین مشکلات صدور سند برای زمین‌های زراعی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار خانوار است.
حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان هم با اشاره به صدور ۷ هزار و ۷۹۰ برگ سند معادل ۱۳۱ درصد در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار گفت: بنیاد مسکن گیلان در خصوص صدور سند رتبه ۱۰ کشور را دارد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد