×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 22 اردیبهشت - 1403
false
true
کشف بیش از ۱۵ تن مرغ و گوشت فاسد در سال گذشته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر سید مهدی موسوی با اشاره به واکسیناسیون گسترده دام و سگ در سال گذشته، اظهار کرد: در این مدت هفت هزار و ۳۴۲ رأس دام در سطح دامداری‌های صنعتی و سنتی واکسینه شده و همچنین به هزار و ۴۱۵ قلاده سگ‌های ولگرد و صاحب دار نیز واکسن هاری تزریق شد.

وی با اشاره به سمپاشی ۱۸ هزار و ۴۰۵ مترمربع جایگاه نگهداری دام در سطح شهرستان انزلی در راستای مقابله با انگل‌های دامی، افزود: به جهت مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام، در سال گذشته دو هزار و ۹۱ رأس دام سمپاشی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی انزلی گفت: در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۳۳ کیلوگرم گوشت و مرغ فاسد در بندرانزلی کشف و امحا شد و در این رابطه ۲۰ نفر از متخلفان به مراجع قضائی معرفی شدند.

دکتر موسوی با اشاره به انجام ۶۳۵ مورد آزمایش از نهاده‌های دام و طیور در مراکز عرضه و کارخانجات، افزود: در سال گذشته توسط مزارع مرغ گوشتی شهرستان انزلی پنج میلیون و ۵۰۸ هزار و ۷۷۵ جوجه یک روزه تولید شد.

وی به صدور بیش از ۲۶ هزار مجوز حمل نهاده‌های دامی اشاره و اضافه کرد: در مدت یاد شده بیش از ۳۰۰ هزار تن نهاده‌های خوراک دام از گمرک تحت نظارت دامپزشکی بندرانزلی ترخیص و ۱۴۱ فقره پروانه حمل نهاده‌های دامی برای خودروها صادر و یا تمدید شد.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد