×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 22 اردیبهشت - 1403
false
true
نخستین جشنواره شکرانه برداشت آلوچه در شرق گیلان برگزار می شود

به گزارش «گیل بان»، سرهنگ سید جعفر حسینی ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه و جشن نیمه شعبان تصریح کرد: سپاه ناحیه لاهیجان برنامه های ویژه ای را جهت برگزاری هرچه با شکوه تر این عید فرخنده در دستور کار خود قرار داده است.
فرمانده سپاه لاهیجان با اشاره به برگزاری «نخستین جشنواره شکرانه برداشت آلوچه در شرق گیلان»، خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری معاونت علمی سپاه قدس گیلان، انجمن علمی پدافند غیرعامل گیلان، پژوهشکده تحقیقات، توسعه و ترویج گیاهان راهبردی گیلان، مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات بامبوی استان و پایگاه مقاومت بسیج علمی شهید بهشتی لاهیجان در دهستان بازکیاگوراب برگزار خواهد شد.
وی با تأکید بر لزوم تلاش همه نهادها در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به ویژه در حوزه افزایش کمی و کیفی تولید ملی، اشتغال زایی و حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: منطقه بازکیاگوراب و روستاهای اطراف آن از دیر باز تاکنون به عنوان یکی از مهمترین مراکز تولید، خرید و فروش این محصول باغی در شرق گیلان شناخته می شود.
حسینی با اشاره به وسعت نزدیک به دو هزار هکتاری باغات آلوچه بارور در گیلان افزود: این محصول نقش بسزایی را در رونق کشاورزی استان و اشتغال در این بخش بر عهده داشته و حمایت از آن با توجه به بازارپسندی و فروش قابل توجهی که دارد، منجر به بهبود معیشت روستائیان خواهد شد.
وی با بیان اهداف برگزاری این جشنواره یادآور شد: کمک به معرفی و بازاریابی محصولات کشاورزان گیلانی؛ حمایت از تولیدات استانی؛ توسعه گردشگری روستایی با تأکید بر اگروتوریسم؛ جلب توجه مسئولان به سهم قابل توجه تولید، درآمدزایی و نیز ظرفیت بالای باغات آلوچه جهت افزایش سطح زیر کشت؛ ترغیب جوانان روستایی به ایجاد اشتغال پایدار مبتنی بر کشاورزی و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها از جمله مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
حسینی در پایان با بیان اینکه کشاورزی محور توسعه پایدار و یکی از ارکان اساسی در حفظ استقلال کشور است، یادآور شد: کشاورزان گیلانی نقش قابل توجهی را در تولید محصولات راهبردی کشور از جمله چای و برنج بر عهده دارند و ایجاد انگیزه تولید در جوامع روستایی استان مدیریت جهادی و همت والای همه مسئولان را می طلبد.
گفتنی است «نخستین جشنواره شکرانه برداشت آلوچه در شرق گیلان»، عصر چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مدرسه 13 آبان شهرستان لاهیجان واقع در دهستان بازکیاگوراب، سه راهی سیاهکل برگزار می گردد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی گیل و دیلم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد