×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 29 اردیبهشت - 1403
false
true
ضرورت راه اندازی دبیرخانه دائمی فرهنگ و هنر در رشت

به گزارش «گیل بان»، دکتر مسعود نصرتی در دیدار با جمعی از اهالی فرهنگ و هنر کشور با اشاره به اینکه رشت پیشینه فرهنگی گسترده ای دارد اظهار کرد:شهر رشت همواره در بسیاری از حوزه ها از جمله فرهنگ و هنر شهر اولین ها بوده است .

وی تصریح کرد: با توجه به پیشینه غنی شهر رشت در هنر و تئاتر در یک ماه گذشته پیشنهاد برگزاری دومین مراسم بزرگداشت سالگرد داود رشیدی،هنرمند ایرانی در رشت مطرح گردید .

شهردار رشت با اشاره به ضرورت راه اندازی دبیرخانه ثابت و دائمی در حوزه فرهنگ و هنر در رشت تاکید کرد: باید زیرساخت لازم برای راه اندازی این دبیرخانه در رشت ایجاد شود و رشت می‌تواند در حوزه‌های مختلف صاحب عنوان باشد و در این راستا نیازمندیم تئاتر و نمایش های خیابانی در رشت راه اندازی شود و برای برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری نباید به چند سالن تئاتر محدود شویم.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه باید از داشته های خود حداکثر استفاده را ببریم ،اظهار کرد: میتوانیم در آینده میان مدت بزرگترین سالن های تئاتر را در رشت راه اندازی کنیم .

دکتر نصرتی با اشاره به ظرفیت رشت در حوزه موسیقی اظهار کرد:رشت بعد از تهران دومین شهری است که ببشترین کنسرت موسیقی را برگزار میکند .

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه باید علاوه بر برنامه محور بودن،”بهانه محور” نیز باشیم عنوان کرد: میتوانیم فعالیت های موضوعی شروع کنیم و اصحاب فرهنگ و هنر حول آن موضوع قرار گیرند.وی همچنین از آمادگی شهرداری رشت برای برگزاری و اهدای جایزه ثابت سالانه در حوزه فرهنگ و هنر خبر داد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان در این نشست به ظرفیت و سابقه رشت در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری تاکید کرد.

وی مرتضی عاطفی،با اشاره به اینکه امروزه سالن‌های تئاتر مخاطبان بیشتری نسبت به سالن‌های سینما دارد،گفت: ظرفیت و تعداد سالن‌های تئاتر رشت با بسیاری از شهرهای دیگر قابل مقایسه نیست .

مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان با اشاره به اینکه ۵۸ اثر نقاشی در موزه هنرهای معاصر در تهران وجود دارد ،مطرح کرد:بیش از ۴۰ اثر از این آثار متعلق به هنرمندان گیلانی است.

وی خاطر نشان کرد:از سال های گذشته مقرر شد دومین موزه هنرهای معاصر در رشت راه اندازی شود ولی با تعویض زود هنگام شهرداران رشت این موضوع تاکنون محقق نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد