×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 20 اردیبهشت - 1403
false
true
شناسایی 14 هزار 500 دیابتی جدید در گیلان

به گزارش «گیل بان»، محمدتقی آشوبی شامگاه روز شنبه در نشست خبری بابیان اینکه افراد زیادی را در رابطه با بیماری‌های غیر واگیر بررسی کردیم اظهار کرد: از اول سال جاری بر اساس برنامه راهبردی پیشگیری کنترل بیماری غیر واگیر، دیابت 280 هزار نفر را بررسی کردیم.

وی افزود: از افراد بالای 30 سال با برگ خریدهایی مثلی چاقی، فشارخون بالا، سابقه خانوادگی یا تولد نوزاد بالای 4 کیلوگرم و افراد بالای چهل‌سالگی که ریسک نداشتند 150 هزار نفر را در مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت شناسایی کردیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: 150 هزار نفر از 280 هزار نفر نیاز به خون‌گیری پیدا کردند که حدود 14 هزار 500 نفر که با نرم کشوری هم مطابقت دارد دیابتی جدید شناسایی کردیم.

آشوبی بابیان اینکه افراد شناسایی‌شده را وارد چرخه مراقبت کردیم گفت: بر اساس برنامه این کار را تا آخر سال به یک‌میلیون 200 هزار نفر به امید خدا می‌رسانیم.

وی بیان کرد: در مراکز بهداشتی درمانی روستایی با توجه به اینکه نظام شبکه ما کامل است از خانه بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی روستایی، در روستاها مشکلی نداریم ولی در شهر چون افراد به مراکز بهداشتی درمانی شهری مراجعه نمی‌کنند برنامه ما به‌خوبی اجرا نمی‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بابیان اینکه ما یک برنامه راهبردی پیشگیری کنترل بیماری غیر واگیر را در استان گیلان در حال انجام هستیم گفت: ما جمعیت بالای 30 سال را چیزی حدود یک‌میلیون 323 هزار 869 نفر می‌دانیم که تقریباً از 10 درصد این افراد تا پایان سال نمونه می‌گیریم و حدود 140 هزار نفر تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

وی افزود: جمعیت بالای 30 سال با ریز برگ خرید و بالای 45 سال بدون ریز برگ خرید هست و ما پیش‌بینی کردیم از این جمعیت 140 هزار نفر دریک برنامه تقریباً 2 هزار 600 نوبت‌کاری همه بر اساس برنامه جلو برویم تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد