×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 20 اردیبهشت - 1403
false
true
ساخت شناور‌های یدکش ‌به سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع واگذار می‌شود‌

به گزارش «گیل بان»، رضا مسرور عصر امروز در دیدار معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: توسعه گردشگری دریایی، افزایش بهره‌وری از ظرفیت‌های دریای خزر و اقتصاد دریامحور در منطقه آزاد انزلی دنبال می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به ساخت اسکله‌های تفریحی‌دریایی در شهر بندرانزلی و ارتباط آن با پروژه عظیم مارینا‌ منطقه آزاد انزلی بیان کرد: متاسفانه گردشگری دریایی در دریای خزر عقب مانده و فراموش شده است و منطقه آزاد انزلی در راستای توسعه آن اقدامات ویژه‌ای را در دست انجام دارد.

مسرور از بهره‌برداری طرح گردشگری دریایی مارینا منطقه آزاد انزلی در ماه آینده خبر داد و با بیان اینکه سفرهای دریایی از منطقه آزاد انزلی، امسال صورت می‌گیرد گفت: مجتمع بندری کاسپین امسال به طور رسمی در منطقه آزاد انزلی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه توافقات ساخت یدک‌کش‌ها برای استفاده در بندر کاسپین با سازمان صنایع دریایی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: ساخت شناور‌های مذکور با رعایت ضوابط و مقررات به سازمان صنایع دریایی واگذار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از توان و دانش داخلی در این حوزه علاوه بر حمایت از تولیدات داخلی موجب رونق و توسعه گردشگری دریایی با استانداردهای لازم در منطقه آزاد انزلی می‌شود گفت: درخصوص ساخت تاکسی دریایی توسط سازمان صنایع دریایی رایزنی‌هایی با این سازمان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه مقرر شد تا مشخصات و هزینه تولید مدل‌های مختلف این تاکسی‌ها ارائه شود تصریح کرد: با این اقدام اطلاعات لازم این حوزه در اختیار سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند ورود به عرصه گردشگری دریایی هستند قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان منطقه‌ آزاد انزلی از سال گذشته موضوع حمایت از تولیدات داخلی را در دستور کار خود قرار داده است گفت: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سال گذشته 10 واحد واردکننده کالا در شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد انزلی به واحد‌های تولید‌کننده تبدیل شدند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه 10 واحد مذکور در حال حاضر محصولات تولید داخلی خود را در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی عرضه می‌کنند تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی بیش از پیش نیازمند توجه مردم است.

مسرور با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی بر‌ افزایش میزان اشتغال و توسعه اقتصادی تاثیرات گسترده دارد خاطرنشان کرد: تولید‌کنندگان با افزایش کیفیت محصولات داخلی باید درصدد جلب رضایت مشتری باشند و این مقوله را اولویت اهداف خود قرار دهند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: غرفه‌های متعلق به سازمان منطقه آزاد انزلی در مجتمع‌های تجاری این منطقه امسال در راستای حمایت از تولیدات ملی به برند‌های داخلی واگذار می‌شود.

مسرور با تاکید بر اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی امکانات در اختیار خود، نظیر غرفه‌های فاز تجارت را در این منطقه به برند‌های داخلی اختصاص می‌دهد بیان کرد: این اقدام با هدف عرضه کالا‌های با کیفیت ایرانی در منطقه آزاد انزلی انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد