×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 29 اردیبهشت - 1403
false
true
رضایتمندی هنگام مواجهه با موانع و سختی‌های زندگی چگونه محقق می‌شود؟

به گزارش «گیل بان» کتاب «تاب‌آوری در سیلی واقعیت» با عنوان فرعی یافتن رضایتمندی هنگام مواجهه با موانع و سختی‌های زندگی نوشته راس هریس با ترجمه یاسمین قریب و کتایون دانشوریان از سوی انتشارات سبزان منتشر شده است.

در پشت جلد کتاب آمده است: ‌«آخرین باری که از واقعیت سیلی دریافت کردید چه زمانی بوده است؟ همه ما تعداد زیادی از آنها را در طول زندگی خود داشته‌ایم: لحظاتی که در زندگی ناگهان، ضربه دردناکی به ما زده است. شوک ناگهانی و دردناکی که تعادل ما را به هم می‌زند. تلاش می‌کنیم که روی پای خود بایستیم ولی گاهی اوقات زمین می‌خوریم و متاسفانه سیلی تازه شروع به کار است. آنچه که بعد از آن رخ می‌دهد به مراتب سخت‌تر است: بعد از اینکه سیلی ما را بیدار می‌کند. با شکاف مواجه می‌شویم. من آن را شکاف واقعیت می‌نامم. زیرا در یک طرف واقعیتی است که وجود دارد و در طرف دیگر، واقعیتی است که می‌خواهیم داشته باشیم. اگر نتوانیم به آنچه که می‌خواهیم دست یابیم، چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر نتوانیم شکاف واقعیت را ببندیم چه کنیم؟ اگر بستن این شکاف زمان‌بر و طولانی باشد چگونه از عهده آن بر آییم.»

در این کتاب روی رضایت‌مندی درونی تمرکز شده است: احساس عمیقی از خوشی و آرامش که به جای جستجوی آن در بیرون از خود آن را در درون خود پرورش می‌دهیم. خبر خوب این است، منابعی که رضایت‌مندی درونی را ممکن می‌سازند، همیشه در دسترس ما هستند؛ آنها شبیه یک چشمه عمیق درون ما هستند که هر زمان تشنه باشیم می‌توانیم از آن آب بنوشیم. تمرکز روی رضایتمندی درونی به معنای داشتن احساس نظارت و سرزندگی بدون تاثیر مسایل بیرونی است اینکه حتی در هنگام  یک درد بزرگ، ترس، فقدان یا محرومیت بتوانیم احساس آرامش و آسودگی دست یابیم.

در بخشی از مقدمه کتاب به قلم نویسنده اثر می‌خوانیم: «من یک بار مقاله‌ای می‌خواندم که ادعا می‌کرد تمام کتاب‌های خودیاری را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد: گروهی که ادعا دارند، شما هر آنچه را که در زندگی می‌خواهید می‌توانید داشته باشید، به شرط آنکه در ذهن خود با تمرکز روی آن فکر کنید و گروهی که ادعا می‌کنند شما نمی‌توانید به هر آنچه می‌خواهید برسید، ولی در عین حال می‌توانید یک زندگی ارشمند و غنی داشته باشید. این کتاب قطعا در گروه دوم جای دارد.

صادقانه بگویم من از اینکه افراد کتاب‌های گروه اول را خریداری می‌کنند شگفت‌زده می‌شوم. اگر به دقت به زندگی هر فردی نگاه کنید، از بیل گیتس تا براد پیت از بودا تا مسیح، از افراد ثروتمند و مشهور و قدرتمند تا افراد باهوش و زیبا و قوی متوجه می‌شویم که هیچ کس به همه آنچه که می‌خواسته دست نیافته است. این اتفاق غیر ممکن است در طول زمان حیات روی کره زمین ما یاس، ناکامی، شکست، فقدات، طردشدگی، بیماری، آسیب، پیری و مرگ را تجربه خواهیم کرد. اگر شکاف واقعیت کوچک باشد و یا به نظر برسد که سریعا می‌توانیم آن را ببندیم در این صورت اکثر ما تا حد قابل قبولی می‌توانیم با آن مقابله کنیم. ولی هر چه این شکاف بزرگ‌تر باشد و یا زمان بسیاری باز بماند، بیشتر تمایل به ستیز داریم. اینجاست که رضایت درونی اهمیت پیدا می‌کند.»

کتاب «تاب‌آوری در سیلی واقعیت» با عنوان فرعی یافتن رضایتمندی هنگام مواجهه با موانع و سختی‌های زندگی نوشته راس هریس ترجمه یاسمین قریب و کتایون دانشوریان با شمارگان 300 نسخه در 264 صفحه به بهای 23 هزار تومان از سوی انتشارات سبزان به چاپ رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایبنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد