×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 30 اردیبهشت - 1403
false
true
دولت در قیمت اقلام اساسی مردم ثبات ایجاد کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلای این شهر با بیان اینکه بسیاری از دعاهای انسان به دلیل شرک به استجابت نمی‌رسد، اظهار کرد: شرک نورزیدن به خدا یعنی انسان بداند همه چیز وابسته به خدا است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه شرک ظلم به خداوند است و باعث گمراهی انسان می‌شود، بیان کرد: شرک باعث ارتکاب انسان به گناه می‌شود لذا انسان باید در تمام زوایای زندگی خود مسئله توحید را تقویت کند.

وی با بیان اینکه انقلاب معلول تلاش موحدانه امام است تصریح کرد: اگر روح توکل و توجه به خداوند در انسان زنده باشد زندگی دنیا و آخرت ما مبارک می‌شود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ائمه برای رساندن حکومت به دست اهل آن تلاش زیادی می‌کردند افزود: اینکه عده‌ای می‌گویند باید صبر کنیم امام زمان بیاید بعداً حکومت اسلامی تشکیل دهیم خلاف سیره ائمه و دین اسلام است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه انقلاب با خون، رنج، مشکلات و سختی‌ها به دست آمده اما ادامه انقلاب مشکلات سپری شده را نخواهد داشت، گفت: مردمی آگاه و بصیر داریم که سخت‌ترین گردنه‌ها و تحریم‌ها را پشت سر گذاشتند و آینده انقلاب این سختی‌ها را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: یک سختی پیش رو داریم و آن این است که دشمن تلاش می‌کند در جنگ اراده‌ها به ما ضربه بزند و مردم را از دین و قرآن برگرداند، دشمن تاکنون در تمام عرصه‌ها عقب نشینی کرده و تفاله‌های آنها یعنی صهیونیست‌ها روی کار آمده اند که به زودی نابود می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مردم مساجد را حتی در شرایط کرونا رها نکردند، تصریح کرد: اگر بخواهیم این فرهنگ مقاومت را حفظ کنیم باید از ماه رجب بهره ببریم زیرا این ماه برای تهذیب نفس است.

وی علت مقاومت مردم در مسیر انقلاب را بهره گیری از معنویات دانست و عنوان کرد: گرانی‌ها در اقلام کلان و ریز مردم را دچار سختی کرده است البته مردم می‌دانند این گرانی‌ها یک شبه ایجاد نشده و باید قدری تحمل کنیم.

ضرورت افزایش دستمزد کارگران و کارمندان

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه دولت باید از خالی شدن بازار از اجناس و کالاهای اساسی جلوگیری کند، بیان کرد: دستمزد کارگران و کارمندان باید افزایش یابد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه یکی از علل مشکلات اقتصادی این بود که شرایط داخلی را به خارج از کشور گره زده بودند، افزود: بی مهری به اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از عوامل نابسامانی اقتصادی است.

آیت الله فلاحتی عدم هماهنگی بین نیروهای دولتی را عامل دیگر گرانی و مشکلات اقتصادی دانست و ادامه داد: دولت انقلابی توجه کند که ناهماهنگی بین نیروهای دولتی آسیب رسان است و باید جلوی آن گرفته شود و در قیمت اقلام اساسی مردم ثبات ایجاد کند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به گیلان تصریح کرد: باعث افتخار است که رئیس جمهور هر هفته به همه جای کشور سفر می‌کند و این انتظار نظام اسلامی و رهبری است.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به گیلان اولویت‌ها بررسی شد، ادامه داد: برای بخش کشاورزی و آبخیزداری، فاضلاب رشت و دو رودخانه آن و تالاب انزلی اعتبارات خوبی در نظر گرفته شد.

امام جمعه رشت از مسئولان استان خواست که معاونان خود را از بین جوانان انتخاب کنند و گفت: از جوانان تحصیلکرده و خوش فکر استفاده کنید و از به کار گیری اصحاب فتنه خودداری کنید زیرا جایی بین ملت نخواهند داشت.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه رجال سیاسی در کارهای اجرایی دخالت نکنند و بیان کرد: بخشداران و معاونان فرمانداران را از بین جوانان زیر ۴۰ سال انتخاب کنید تا میدان داری کنند و آینده کشور به دست افراد توانمند اداره شود.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد