×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 29 اردیبهشت - 1403
false
true
جشنواره «چای- لاهیجان- فرهنگ» برگزار می شود

به گزارش «گیل بان»، صبح امروز جلسه برنامه ریزی برای برگزاری روز «چای- لاهیجان- فرهنگ»، به ریاست مهندس امیر جانبازی فرماندار شهرستان لاهیجان و با حضور جمعی از روسای دستگاه های اجرایی این شهرستان برگزار شد.
مهندس جانبازی در این جلسه با اشاره به اینکه لاهیجان از ظرفیت های بسیار بالایی در موضوعات مختلف برخوردار است، تصریح کرد: برند اصلی این شهرستان چای است و ما برنامه ریزی های فرآوانی را در جهت شناساندن هر چه بیشتر آن در سطح استان، کشور و جهان در دستور کار خود قرار داده ایم.
وی با اشاره به پیشنهاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان مبنی بر برگزاری جشنواره ای با موضوعیت چای گفت: عنوان این جشنواره چای- لاهیجان- فرهنگ در نظر گرفته شده و طبق تصمیمات اخذ شده تاریخ برگزاری آن 21 اردیبهشت ماه جاری خواهد بود.
فرماندار لاهیجان با تأکید بر این موضع که مقوله چای مرتبط با فرهنگ جامعه فهیم لاهیجان است، افزود: این عامل سبب گشت تا کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط با مباحث چای و فرهنگ را جهت برگزاری هرچه کیفی تر جشنواره مذکور گرد هم آوریم.
وی با اشاره به لزوم سرعت عمل بالای دستگاه های اجرایی برای فراهم نمودن بسترهای کمی و کیفی جشنواره تصریح کرد: لازم است با تقسیم کار مناسب بین نهادها، برنامه ریزی های منسجمی جهت اجرای جشنواره به ویژه تامین تدارکات صورت گرفته و در پیرامون آن غرفه هایی برای معرفی محصولات کارخانجات شهرستان و نیز صنایع دستی و ظرفیت های میراث فرهنگی در نظر گرفته شود.
مهندس جانبازی با تأکید بر اهمیت شروع هرچه سریعتر تبلیغات جشنواره و جذب مخاطبان افزود: این جشنواره موقعیت خوبی برای معرفی سایر محصولات تولیدی شهرستان نیز فراهم می آورد.
فرماندار لاهیجان با اشاره به تهیه و طراحی هدفمند بنرهای جشنواره خاطرنشان کرد: در بنرها و تیزرهای جشنواره از فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و رئیس جمهور محترم در ارتباط با شعار سال که حمایت از تولید داخلی است بهره وافر گرفته شود.
وی با بیان اینکه محوریت جشنواره باید بر رونق تولید و مصرف کالای ایرانی استوار باشد، افزود: جشنواره چای- لاهیجان- فرهنگ آغازی برای یک حرکت بزرگ است و امیدواریم طی سال های آتی شاهد برگزاری هفته ای به این نام و برند سازی چای شهرستان و ترویج آداب و رسوم و فرهنگ غنی مردم لاهیجان باشیم.
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد