×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 30 اردیبهشت - 1403
false
true
تردد ۲.۳ میلیون خودرو در محورهای گیلان/ افزایش ۴۰ درصدی ورودی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ فریبرز مرادی با اشاره به آخرین وضعیت تردد روزانه خودرو در استان گیلان، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته و همزمان با موج دوم سفرهای نوروزی، ۸۲ هزار و ۵۵۲ وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده است.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور ۹۵ هزار و ۱۰۱ وسیله نقلیه از استان گیلان خارج شده است، افزود: بیشترین میزان ورودی استان از طریق محور رامسر – چابکسر با تعداد ۳۱ هزار و ۴۳۴ وسیله نقلیه و پس از آن محور آزادراه قزوین – رشت با تعداد ۳۱ هزار و ۱۶۲ وسیله نقلیه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، بیشترین میزان خروجی از استان را نیز از طریق محور آزادراه رشت – قزوین با تعداد ۴۴ هزار و ۲۵۰ وسیله نقلیه دانست و خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته ساعات اوج تردد در کل محورهای استان بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات چهار الی پنج صبح بوده است.

مرادی، با بیان اینکه سرعت متوسط وسائل نقلیه در محورهای استان گیلان ۶۴ کیلومتر در ساعت است، گفت: براساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه ترددشمار استان طی مدت مذکور محور لاهیجان – آستانه اشرفیه با متوسط تردد ساعتی ۲۳۵۴ وسیله نقلیه و پس از آن محور آستانه اشرفیه – لاهیجان با متوسط تردد ساعتی ۲۲۵۸ وسیله نقلیه پرترددترین محورهای استان بودند.

وی با اشاره به آمار ورودی و خروجی استان گیلان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون، اضافه کرد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ لغایت دهم فروردین ۱۴۰۱ شاهد ۴۰ درصد افزایش در ورود به استان و ۲۹ درصد افزایش در خروج از استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از ورود یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۵۲۰ وسیله نقلیه به استان و خروج یک میلیون و ۵۲ هزار و ۷۴۱ وسیله نقلیه از استان خبر داد و گفت: در مجموع شاهد تردد دو میلیون و ۳۱۸ هزار و ۲۶۱ وسیله نقلیه در محورهای گیلان بودیم.

وی با بیان اینکه طی مدت مذکور ۲۳ هزار و ۶۴۶ سفر درون استانی و برون استانی با وسائل نقلیه عمومی انجام شده و در پی آن ۱۲۰ هزار و ۴۴۷ مسافر نوروزی جابجا شده اند، یادآور شد: تعداد مسافرین حمل و نقل عمومی برون شهری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشته است.

مرادی اضافه کرد: در این مدت تعداد ۱۱ هزار و ۲۲ تماس از طریق سامانه ۱۴۱ دریافت و توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه های استان پاسخ داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد