×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 1 خرداد - 1403
false
true
بیش از١٨٠٠٠ زن خانه‌دار گیلانی تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان قرار دارند

به گزارش «گیل بان»، جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی گیلان بیان کرد: از آنجا که گسترش و ترویج بیمه های اجتماعی درجامعه یکی از رویکردهای اساسی در خط مشی سازمانی است، همواره تلاش کرده ایم با فراهم کردن بستر مناسب امکان بهره مندی افراد بیشتری را ازتعهدات و خدمات تامین اجتماعی میسر سازیم .

وی با بیان اینکه خوشبختانه فرهنگ بیمه ای از ضریب نفوذ قابل قبولی دراستان برخوردار است، اظهار داشت: در عرصه بیمه زنان خانه دار یکی از استان‌های پیشتاز کشور هستم بگونه ای که ١٨٣٠٠ بانوی گیلانی در زمره بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان خاطرنشان ساخت : در حال حاضر ۵٧١۵٢ نفر از شهروندان گیلانی دارای قرارداد بیمه مشاغل آزاد با تامین اجتماعی هستند و بیش از ٢۵٠٠٠ نفر نیز از طریق بیمه اختیاری تحت پوشش قرار دارند.

حق پرست همچنین اذعان داشت: بیش از ٣٣٠٠٠ راننده، افزون بر ٣١۵٠٠ کارگر ساختمانی ، قریب به ١٠٠٠٠ بافنده در کنار٢٣۵٠٠٠ بیمه شده اجباری فعال درسطح کارخانجات، شرکت‌ها و واحدهای صنفی استان از عمده ترین گروه‌های بیمه شدگان تامین اجتماعی استان هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به وجود ١١۴۴٠٠ مستمری بگیر در سطح استان اشاره کرد و افزود: تعداد ٧٧٢٢٠ بازنشسته ، ۶۵٠٠ از کارافتاده و بیش از ٣٠۶٠٠ بازمانده این گروه از جامعه هدف تامین اجتماعی گیلان را تشکیل می‌دهند.

در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و دویست هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد