×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 20 اردیبهشت - 1403
false
true
آمار اعلام شده ضریب برخورداری روستاهای رودبار از آب بهداشتی نادرست است

به گزارش «گیل بان» منوچهر جمالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: میزان بهره مندی از نعمت گاز در روستاهای رودبار در سال‌های گذشته 22 درصد بوده که تا پایان سال 95 این میزان به حدود 62 درصد رسیده است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عملیات گازرسانی به روستاهای شهرستان رودبار با جدیت در حال انجام است و با این روند انتظار داریم تا سال 97 اکثر روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز برخوردار شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل گازرسانی به روستاهایی که زمستان زودرس و طولانی داشته و در مناطق صعب العبور قرار دارند نیز در آینده نزدیک برطرف می‌شود.

وی افزایش قیمت تمام شده را از موانع گازرسانی به این روستاها دانست و گفت: هزینه انشعاب گاز برای هر واحد به‌علت جغرافیای خاص این روستاها به‌میزان 6 میلیون تومان برآورد شده که به‌زودی این موانع برای گازرسانی مناطق مذکور رفع می‌شود.

نماینده رودبار در مجلس با اعلام رضایت از روند اجرای طرح‌های گازرسانی در این شهرستان افزود: امیدواریم با همکاری متقابل ادارات آب، برق، و راه و اجرای بدون وقفه عملیات گازرسانی دیگر روستای بدون گاز نداشته باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره وضعیت آب شرب بهداشتی در روستاهای رودبار نیز خاطرنشان کرد: ضریب برخورداری از آب شرب روستایی در سال‌های گذشته 76 درصد عنوان شده بود که البته این آمار اعلام شده درست نبوده است.

وی با اشاره به بررسی‌های انجام شده در این مورد افزود: ضریب برخورداری حقیقی روستاهای ما از آب شرب بهداشتی در واقع بین 50 تا 55 درصد است و این در حالی است که تاکنون برای تخصیص اعتبارات از آمارهای نادرست استفاده می‌شد.

نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی به عملیات راه اندازی این شبکه‌ها پس از زلزله خرداد 69 اشاره کرد و گفت: در آن زمان برای دسترسی هر چه سریعتر مردم به آب شرب، شبکه های انتقال و توزیع آب در رودبار با عجله راه اندازی شدند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بحث تعویض شبکه‌های انتقال آب را جدی خواند و افزود: در حال حاضر در رودبار با فرسودگی شدید شبکه‌های آب‌رسان داخل و خطوط انتقال مواجهیم که ضمن هدر رفت آب، آلودگی این منابع و کاهش کیفیت آن را هم در بر دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده سال 96 در حوزه آب روستایی خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های متعدد با وزارت نیرو، آبفای کشور و شرکت آب و فاضلاب استان، موضوع مهم تعویض شبکه‌های فرسوده آب‌رسانی در شهرستان رودبار را با جدیت تمام دنبال می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد