×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 22 اردیبهشت - 1403
false
true
گیلان جایگاه نخست را در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری کشور دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ ولی جهانی اظهار کرد: گیلان به لحاظ توانمندی‌ها و قابلیت‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی، زیرساخت‌های خوبی در حوزه برگزاری رویدادهای فرهنگی دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از کسب جایگاه نخست گیلان در برگزاری رویدادها در کشور خبر داد و افزود: با عنایت به ظرفیت‌های ویژه استان گیلان در مبحث گردشگری، جذب توریسم و ورود میلیون‌ها گردشگر به استان، این اداره کل در این راستا نسبت به برنامه ریزی لازم به منظور افزایش ماندگاری سفر در استان اقدام می‌کند.

جهانی  از برگزاری بیش از ۳۰۰ رویداد فرهنگی و هنری در استان در سه ماه گذشته خبر داد و اضافه کرد: با توجه به بررسی ورودی سفر در سال گذشته، اداره کل گیلان با اجرای حدود ۳۰۰ رویداد فرهنگی، جشنواره و همایش در ایام گذشته طی سال ۱۴۰۲ در ماندگاری بیش از ۲۲ میلیون نفر- شب در گیلان عملکرد مثبتی داشته است.

او با تاکید بر لزوم احیای فرهنگ‌ها و سنت‌ها در کنار پرداختن به توانمندی‌های روز اضافه کرد: استمرار رویدادها بمنظور احیای فرهنگ و ایجاد نشاط اجتماعی در استان گیلان در اولویت اداره کل قرار دارد.

جهانی با اشاره به اثرگذاری رویدادهای فرهنگی و هنری در ابعاد مختلف افزود: رویدادهای فرهنگی و هنری منجر به توسعه صنعت گردشگری در استان گیلان شده است.

منبع: روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان

انتهای پیام/

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد