×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 16 اردیبهشت - 1403
false
true
برنج باقی مانده کشاورزان گیلانی خریداری می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر اسدالله عباسی ظهر امروز(جمعه) در سخنرانی بین خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه بخش خشکبیجار با تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر خم اظهار کرد: مردم مسلمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی الحمدالله در طول ۴۴ سال گذشته دوران پیروزی انقلاب اسلامی با ایستادگی، شهامت و اعتقاد به پروردگار به خوبی مسیر موفقیت های ارزشمندی را‌ طی کرده اند.

وی با اشاره به نقش حضور مستمر مسئولان در روزهای مختلف سال و در بین مردم گفت: خدمت در بین مردم وظیفه مسئولان بوده و یکی از اهداف دولت سیزدهم هم توجه به همین امر است.

دکتر عباسی مهمترین شغل مردم خشکبیجار را کشاورزی و تولید انواع محصولات باغی دانست و بیان کرد: اساس کار مردم در این منطقه کشاورزی، تولید برنج و سایر محصولات باغی بوده و بنده به عنوان یک کشاورز زاده از هیچ تلاشی برای رفع دغدغه این مردم دریغ نخواهم کرد.

وی با بیان اینکه بحران کمبود آب زراعی در سال گذشته بسیار شدید و بحرانی بود، تصریح کرد: سال گذشته شرایط ذخایر منابع آبی در گیلان حقیقتا بسیار بحرانی و وخیم بود به طوری که میزان آب ذخیره شده در پشت سد نصف شده بود ولی با یک مدیریت جهادی و با توکل به پروردگار توانستیم بحران کمبود آب زراعی را مدیریت کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: اگر کشاورز زمین خود را آباد نکند با مشکل اقتصادی ، معیشتی و تولید مواجه می‌شود به این منظور با یک مدیریت و تلاش شبانه روزی نگذاشتیم کشاورز با بی آبی مواجه شده و اراضی شالیزاری خود را نشاء نکند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون دولت تا سه ماه بعد از برداشت محصول شالیکاران حق واردات برنج را ندارد، افزود: بعد از مشخص شدن میزان تولید برنج در کشور، نیازسنجی‌های لازم انجام شده و بر اساس نیاز جامعه دولت به منظور تنظیم بازار برنج‌ وارد کشور خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: در سال گذشته به دلیل مشکلات ارزی قیمت برنج به طور جهشی با افزایش مواجه شد و در این بین کشاورز متضرر شده و برنج با قیمت بسیار زیاد به دست مصرف کننده رسید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد