×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 7 اردیبهشت - 1403
false
true
واگذاری ۱۰۳ دستگاه پنل خورشیدی به عشایر کوچ نشین گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ محمدتقی مهدی زاده، مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: برای نخستین بار ۱۰۳ دستگاه پنل خورشیدی سیار بین عشایر کوچ نشین استان توزیع شد.

او ارزش هر دستگاه پنل خورشیدی را ۳۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه کوچ نشینان مرتب در حال کوچ هستند و امکانات برق رسانی در ارتفاعات وجود ندارد با استفاده از این پنل‌ها می‌توانند از نعمت برق برخوردار باشند.

فریدون طالبی، رئیس امور عشایر گیلان هم گفت: این استان یک هزار و ۵۹۸ خانوار عشایری دارد که در ۱۰ شهرستان به ویژه در مناطق ییلاقی تالش، رضوانشهر و رودبار زندگی می‌کنند.

او با اشاره به جمعیت ۶ هزار و ۵۴۰ نفری عشایر گیلان افزود: بر اساس برنامه ریزی‌ها و در صورت تأمین اعتبارات ظرف ۲ سال آینده بین دیگر عشایر استان نیز پنل خورشیدی سیار توزیع خواهد شد.

حمیدرضا امام پناهی، فرماندار رشت نیز در این مراسم گفت: نقش عشایر و دامداران در تأمین امنیت غذایی کشور امری مهم است و دولت به جد پیگیر رفع مشکلات آنها و افزایش ضریب برخورداری آنان از امکانات و رفاه است.

او افزود: با هدف تحقق این خواسته، امروز همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر، ۱۰۳ دستگاه پنل خورشیدی قابل حمل برای تأمین برق عشایر کوچ‌رو استان گیلان به آنها تقدیم شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد