×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
false
true
هشت هزار و ۷۰۰ واحد مسکن ملی در گیلان در دست اجراست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در آئین افتتاح سه واحد آموزشی در شهرستان ماسال افزود: تاکنون ۶ هزار و ۸۰۰ متقاضی مسکن در استان مبلغ  اولیه ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند.

وی تعهدات طرح ملی مسکن در دوره اول در استان را ۳۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: جانمایی ساخت ۲۷ هزار واحد مسکونی در گیلان انجام گرفته و زمین برای ساخت آماده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مسکن و اشتغال در اولویت برنامه‌های دولت سیزدهم آیت الله دکتر رئیسی است، خاطر نشان کرد: رئیس جمهور محترن به ما دستور داده و تاکید کرده تا به قول‌هایی داده شده عمل کنیم از این‌رو ما در استان موضوعات مربوط به پسماند، اشتغال و مسکن را در دستور کار و اولویت داریم.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی حدود ۸۵ درصدی سد لاستیکی در ماسال اظهار کرد: افتتاح این سد برای گردشگری و استفاده آب اهمیت دارد و با توجه به اعتبار در نظرگرفته شده باید برای اتمام آن اقدام شود، ماسال و برخی دیگر از مناطق استان به دلیل تاخیر در شهرستان‌شدن، قدری دچار عقب‌ماندگی هستند که برای رفع محرومیت آنها تلاش می کنیم.

استاندار گیلان با تشریح سایر اقدامات در بخش‌های مختلف اعم از عمرانی خاطر نشان کرد: یک هزار کیلومتر کابل خودنگهدارنده برای تاب‌آوری برق در دستور کار قرار گرفته که تاکنون ۵۰۰ کیلومتر انجام شده و بقیه نیز اجرا می شود.

وی با اشاره به افتتاح استخر فرهنگیان استان همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: استخر فرهنگیان در رشت که از سال ۸۳ به دلیل بارش برف بلااستفاده شده بود، طی این هفته دوباره راه‌اندازی می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خیانت رژیم پهلوی به ملت ایران و اینکه آنان بسیاری از زمین های مردم را به نام خود زده بودند، افزود: با دستور رهبر معظم انقلاب این زمین ها به مردم و صاحبانشان برمی‌گردد، در گیلان تاکنون ۹ هزا ر و ۲۰۰ سند به مردم واگذار شده‌است.

وی با بیان اینکه ما حواسمان به متصرفان منابع ملی، طبیعی و جنگل ها در استان گیلان هست، اظهار کرد: جلوی دست درازی به منابع ملی گرفته می‌شود اما کسانی که در مناطقی زندگی می‌کنند که زمین های اجدادی شان است، باید تکلیف شان مشخص شود و کارهای آن در دست انجام و پیگیری است.

وی در ادامه سخنانش محیط آموزشی و مدارس را مملو از نشاط، خوشحالی و اوج گرفتن دانست و افزود: مدارس و حضور در فضاهای آموزشی را باید قدر بدانیم ضمن اینکه باید قدردان خیرین برای ساخت واحدهای آموزشی باشیم.

دکتر عباسی با اشاره به حضور رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در جشن تکلیف دختران دانش‌آموز و بیانات ایشان خطاب به دختران اظهار کرد: دختران امروز در آینده نقش بانوان را در جامعه ایفا می‌کنند و هر یک در جایگاه مادر، زن انقلابی و دختر انقلابی نقش موثر خود را باید ایفا کنند از اینرو باید به آنان و تعلیم و پرورش آنان توجه شود.

وی با تبریک دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) گفتمان دشمن‌شناسی و استکبار ستیزی را در کشورمان به راه انداخت و در آن موقع ماهیت صهیونیست ها را فریاد زد.

وی خاطر نشان کرد: ما در مکتب امام حسین (ع) و حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی پرورش یافتیم و در راستای منویات مقام معظم رهبری که سکاندار هدایت امت اسلامی است، تربیت یافتیم بنابراین باید قدران این داشته ها باشیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه مردم در دوران قبل از انقلاب تحقیر می‌شدند و حتی پزشک عمومی نداشتیم، اظهار کرد: در دوران قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نمی گذاشتند تا استعدادهایمان را باور شود و جامعه عقب نگه داشته بودند.

وی با اشاره به وحشت دشمن از شگفتی‌های بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: امروز آنان متوجه نقاط قوت ما شده‌اند از این‌رو به ساحت مقدس قرآن، پیامبر عظیم الشان(ص)، ولایت فقیه و خانواده توهین می کنند.

استاندار گیلان دهه مبارک فجر را فرصتی برای جهاد تبیین توسط همه مبلغان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی عنوان کرد و ادامه داد: به سوالات و شبهات جوانان و نوجوانان و دانش آموزان در سر کلاس های درس جواب داده شود و تنها به آموزش کتاب های درسی اکتفا نشود.

سه واحد آموزشی شامل ۱۲ کلاس درس با زیربنای ۷۰۸ مترمربع با ۸۸ میلیارد ریال امروز با حضور استاندار گیلان در ماسال افتتاح شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد