×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  دوشنبه - 31 اردیبهشت - 1403
false
true
مسئولان در رسیدگی به مشکلات سیل‌زدگان گیلان تعجیل کنند

به گزارش «گیل بان»، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت در مصلی‌ امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: انسان برای رسیدن به هدف‌هایش در زندگی و سعادتمندی نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده در دین اسلام تصریح کرد: امروزه وجود راه‌های مختلف اطلاع‌رسانی، دستیابی به قوانین و آداب اسلامی را تسهیل کرده است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه هر کاری در زندگی باید براساس تدبیر و برنامه‌ریزی انجام شود تصریح کرد: یکی از مسائلی که در زندگی باید به آن توجه ویژه شود مسئله صبر و بردباری است.

امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت داشتن درایت در زندگی خاطرنشان کرد: زمانی که خداوند متعال خیر و سعادت بنده‌ای را بخواهد نحوه زندگی کردن سالم و با برنامه را به او الهام می‌کند.

وی سوءتدبیر و عدم برنامه‌ریزی درست را دو عاملی دانست که پیامبر(ص) به‌واسطه آن نگران آینده مردم و مسئولان امت اسلامی می‌شد افزود: تمدن اسلامی که توسط پیامبر(ص) ایجاد شد امروز موجب شگفتی جهانیان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان حادثه تروریستی اهواز را “ترقه‌بازی دشمنان انقلاب” دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی تصور می‌کنند با چند تیر می‌توانند ملت را از میدان به در کنند.

آیت‌الله فلاحتی ضمن تجلیل از حضور پرشور مردم در تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز عنوان داشت: مردم با حضور پرشور خود در این مراسم موضع صریح خود را بیان کردند و نشان دادند که همواره در میدان‌های دفاع از نظام حضور دارند.

امام جمعه رشت با اشاره به اقدامات موزیانه برخی کشورهای غربی و اروپایی علیه جمهوری اسلامی ابراز داشت: اقدامات این دولت‌ها پس از جنگ تحمیلی علیه انقلاب اسلامی سبب ایجاد گروه‌هایی مانند “الاحوازیه” می‌شود که برآمده از استعمار پیر انگلیس است.

وی با اعلام اینکه گروه‌های بیچاره‌ای مانند “الاحوازیه” نمی‌فهمند که از دو هزار سال قبل آن سوی خلیج فارس نیز جزء قلمرو ایران بوده است افزود: مردم اهواز مردمی مومن و انقلابی هستند که بارها از کیان انقلاب دفاع کردند و با این ترقه‌بازی‌ها از میدان به در نمی‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به حضور و سخنرانی رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل خاطرنشان کرد: سخنان رئیس جمهور ما سخنانی معقول و قابل تقدیر بود اما در مقابل، سخنان زشت ترامپ بود.

وی با بیان اینکه در حاشیه نشست سازمان ملل نشست‌هایی میان ایران و کشورهای اروپایی پیرامون برجام برگزار شد گفت: اگر دولتمردان به‌جای تلاش و گفت‌وگو پیرامون برجام در داخل و خارج کشور به‌دنبال استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای بهبود اقتصاد باشند مردم بیشتر بهره می‌برند.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه به گفته رئیس جمهور مشکلات اقتصادی کشور ربطی به دلار و ارز ندارد ابراز داشت: امروز شاهد هستیم که در عمل چنین چیزی نیست و دلار و ارز در اقتصاد ما تاثیرگذار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان عدم نظارت درست در حوزه اقتصادی را عامل بروز ویرانگری در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: عملکرد محتاطانه دولت در حوزه نظارتی تعجب‌آور است زیرا قرار بود تحرکاتی در این حوزه انجام دهد.

وی با بیان اینکه فشارهای اقتصادی برای مردم و اقشار آسیب‌پذیر قابل تحمل نیست افزود: چندی پیش جوانان نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشتند و راهکارهایی برای رفع مشکلات اقتصادی دادند اما مشخص نیست چه دست‌هایی مانع تحقق این راهکارها می‌شود‌.

آیت‌الله فلاحتی با اعلام اینکه امروز وضعیت اقتصادی و مدیریتی در کشور صدای مراجع را هم درآورده است خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که مردم تمام دردها را تحمل کرده و سکوت می‌کنند.

امام جمعه رشت ضمن تقدیر از رسانه‌هایی که دردهای مردم را به‌طور شفاف بیان می‌کنند اظهار داشت: از قوه قضائیه بابت برخورد با احتکارگران تشکر می‌کنیم و توقع داریم با تلاش بیشتری در این حوزه عمل شود.

وی با انتقاد از طولانی‌شدن روند انتخاب شهردار رشت توسط اعضای شورای شهر تصریح کرد: اینکه شهر رشت شهردار نداشته باشد اصلاً قابل تحمل نیست زیرا معلوم نیست شهری که شهردار ندارد بر چه اساسی باید کار کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به وقوع سیل در برخی شهرستان‌های استان گیلان خاطرنشان کرد: این حادثه تلفات جانی نداشته اما از مسئول می‌خواهم تا هرچه زودتر مشکلات مردم از قبیل تخریب خانه‌ها را برطرف کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد