×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 22 اردیبهشت - 1403
false
true
مراسم تجلیل از مفاخر فرهنگ و هنر ” میلاد نامداران ” استان گیلان با حضور ” علی نصیریان ” پیشکسوت تئاتر و سینما برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ مراسم تجلیل از مفاخر فرهنگ و هنر گیلان با عنوان « میلاد نامداران » عصر روز یکشنبه 25 تیر ماه 1402 با حضور اهالی فرهنگ کشور و استان ، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

علی نصیریان پیشکسوت تئاتر و سینما در این مراسم هنر را جلوه هویت و شناسنامه ملت ایران دانست و گفت : امروز در دنیا سینمای ایران را می‌شناسند و لذا هنر از هر نوشته ، سخنرانی ، تبلیغ و ارائه‌ای بیشتر می‌تواند نشان ‌دهنده فرهنگ و تمدن ما باشد.

وی با بیان اینکه با شوق زیاد به رشت آمدم ، اظهار کرد : در این مراسم حضور پیدا کردم تا قدردان مفاخر فرهنگ و هنر باشم ، زیرا می‌دانم که هنرمند همچون شمعی فروزان می‌سوزد و گرما می‌بخشد.

نصیریان هنر و خلاقیت را لذت ‌بخش دانست و افزود : هنرمند بر فکر ، اندیشه ، هنر و خلاقیت خود استوار است و از آفرینش خود لذت می‌برد.

این هنرمند پیشکسوت تئاتر ، سینما و تلویزیون ، هنر را متکی به انسان دانست و تصریح کرد : انسان است که هنر را می‌آفریند و هنر بنیان زیبای فرهنگ و تمدن است.

نصیریان با اشاره به سابقه درخشان خطه گیلان در عرصه فرهنگ و هنر ، اضافه کرد : گیلان به دلیل نزدیک بودن به اروپا و منطقه قفقاز خطه روشنفکرخیز بوده و انسان‌های تکرار نشدنی و دست نیافتنی در عرصه های فرهنگ و هنر و علم و طب و صنعت و … دارد که هر کدام درجه یک هستند.

وی تجلیل و تکریم هنرمندان را موجب امیدواری نسل جوان دانست و عنوان کرد : هنرمندان جوان می‌آموزند که روزی زحماتشان ارزش گذاری می‌شود و مورد تقدیر قرار می گیرند ؛ البته مردم خودشان قدرشناس اصلی هنر و هنرمندان هستند ، اما نهادهای فرهنگی هم باید جزو وظایف خودشان بدانند که از این قشر تجلیل کنند.

وی با بیان اینکه هنرمندان با آفرینش‌های خود هویت کشور و ملت را معرفی می‌کنند ، یاد آور شد : هنرمندان خیلی ارزشمند هستند.

این پیشکسوت عرصه هنر ، هوشنگ ابتهاج را اعتبار هنر دانست و بیان کرد : ابتهاج درخور هر گونه احترام است و آثار او را باید بارها خواند.

در پایان این مراسم از حسین محجوبی اصل ( هنرهای تجسمی )، محمدحسین مهدوی مویدی ( مولف و شاعر ) ، انوش نصراله زاده ماسوله ( سینما و تئاتر ) ، حمید مظفری ( سینما و تئاتر ) ، سید غلامرضا میرمعنوی ( هنرهای نمایشی ) ، احمدعلی دهقانی ( نمایش های آئینی و تعزیه ) ، اکبر اکسیر ( مولف و شاعر ) ، اکبر ساعتچی ( هنرهای تجسمی ) ، محمد کوچکپور کپورچالی ( هنرهای تجسمی ) ، تیمور گورگین ( مولف و شاعر ) ، ذبیح اله لولویی مهر ( هنرهای تجسمی ) ، مجید مهرگان ( هنرهای تجسمی ) ، اردشیر مجرد تاکستانی ( هنرهای تجسمی ) ، سوسن مقصودلو ( هنرهای تجسمی ) ، زهرا / فریده دریا مج ( سینما و تئاتر ) و ساسان گل و بستان فر ( هنرهای تجسمی ) از نشان داران درجه یک هنری استان گیلان تقدیر شد.

منبع: روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد