×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 20 اردیبهشت - 1403
false
true
مدرسه فردوسی سیبلی آستارا تخریبی است / احداث 5 باب مدرسه 50 میلیارد ریالی در روستاهای آستارا

به گزارش «گیل بان»، یونس رنجکش عصر امروز در نشست مشترک با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: به‌دنبال دومین سفر استاندار گیلان به شهرستان آستارا مشکلات فضای آموزشی این شهرستان موردبررسی و ارزیابی قرار گرفت.

فرماندار شهرستان آستارا پیشرفت فیزیکی پروژه مقاوم‌سازی مدرسه شهید مسعودپی و احداث مدرسه 6 کلاسه دهخدای لوندویل شهرستان آستارا را 45 درصد دانست و تصریح کرد: این دو پروژه در صورت تأمین اعتبار در سال تحصیلی 98-97 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی مدرسه فردوسی سیبلی از توابع بخش لوندویل شهرستان آستارا را تخریبی دانست و خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبار نوسازی این مدرسه تخریبی در کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان تأمین‌شده و مقدمات فراخوان عمومی احداث مدرسه 9 کلاسه ابتدایی توسط نوسازی مدارس انجام‌شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا پیشرفت فیزیکی پروژه مدرسه 12 کلاسه فاطمیه این شهرستان در مرکز شهر را 75 درصد دانست و بیان کرد: با توجه به اقدامات انجام‌شده و تأمین بخشی از منابع آن توسط اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این پروژه تا دهه فجر سال آینده اتمام و تحویل آموزش‌وپرورش می‌شود.

به گفته رنجکش از بین 41 مورد درخواست جهت احداث مدرسه پس از بررسی میدانی و منظور نمودن جمعیت دانش‌آموزی و جلوگیری از تعطیلی مدارس به علت نداشتن دانش‌آموز، احداث پنج باب مدرسه در روستاهایی ویرمونی، قره‌سو، خلیله‌سرا، خان‌حیاتی و چلوند مورد تأیید قرارگرفته است.

وی رقم برآورد اولیه احداث این تعداد مدرسه در روستاهای بخش مرکزی و لوندویل شهرستان آستارا را 50 میلیارد ریال دانست و گفت: این تعداد مدرسه پس از هماهنگی با کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و تأمین اعتبار از سوی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان احداث می‌شوند.

به گزارش فارس، در نشست مذکور که خبر آن از طریق روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان آستارا در اختیار خبرگزاری‌ها قرار گرفت به صحبت‌های مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان هیچ اشاره نشده است.

دیدار مدیران کل استان گیلان با فرماندار شهرستان آستارا هم‌چنان بدون حضور خبرنگاران خبرگزاری‌های رسمی کشور صورت می‌گیرد و فرماندار رسانه‌ای! این شهرستان تمایل ندارند این رویه را که نارضایتی خبرنگاران را به دنبال داشته است اصلاح کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام /

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد