×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 1 اردیبهشت - 1403
false
true
پسماند گیلان نیازمند نگاه ملی است

به گزارش «گیل بان»، غلامعلی جعفرزاده عصر امروز در مراسم بزرگداشت سالگرد میرزا کوچک جنگلی که با حضور رئیس مجلس برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان فرزندان میرزا اعتقاد داریم که گیلان و گیلانی‌ها برای اجرای عدالت چه در دوران مشروطه، چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران حاضر چیزی کم نگذاشته‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: گیلان بیش از هزار و 200 کیلومتر با مناطق جنگی فاصله دارد اما 8 هزار شهید و 22 هزار جانباز و آزاده داریم که نشان می‌دهد برای ایران چیزی کم نگذاشته‌اند. اگر به هردلیلی صهیونیسم‌ها فریب ترامپ را بخورند، شک نکنید بازهم گیلانی‌ها در خط مقدم دفاع از کشور حضور می‌یابند.

وی گفت: اگر سایت راه‌آهن را بازکنید و تاریخچه راه آهن را مطالعه نمایید، درمی‌یابید اولین راه آهن کشور در گیلان در مسیر انزلی به پیربازار راه افتاده ولی متاسفانه اکنون آخرین استانی است که از این نعمت برخوردار می‌شود! گیلان استانی است که 10 درصد غذای کشور را تامین می‌کند، ما در اوایل انقلاب 3 میلیارد و 500 میلیون متر مکعب ذخیره آب داشتیم که این مقدر الان به یک میلیون و 600 هزار مترمکعب رسیده و این بدلیل تاسیس سد در استانهای بالا دست است که حتی حق آبه ما را نمی‌دهند. به همین دلیل امسال 53 درصد کمتر آب در حوزه آبریز گیلان ریخته می‌شود.

جعفرزاده تصریح کرد: ما 54 رودخانه داریم که 27 درصد آب شیرین ما در دریا ریخته می‌شود. فقط یک سد لاستیکی در حال اجرا در گیلان داریم که برای اخداث دیگر سدهای لاستیکی به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

نماینده مردم رشت با اشاره به سایت زباله سراوان، بیان کرد: حشرات و مگس آسایش مردم منطقه را از بین برده و با هر بارش باران هر ثانیه 17 لیتر شیرآبه وارد سفره‌های زیرزمینی می‌شود لذا پسماند گیلان نیازمند توجه خاص و نگاه ملی است.

وی ادامه داد: بهترین برنج دنیا در گیلان کشت می‌شود و حدود 40 درصد معادل دو میلیون تن برنج کشور را ما تامین می‌کنیم،‌ از شما تقاضا داریم که جلوی واردات را بگیرید.

در ادامه محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه در مجلس شورای اسلامی گفت: گیلان نقش موثری در شکل گیری تشیع دارد، برگزاری کنگره 8 هزار شهید گیلان مصداق وحدت در گیلان است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: میرزا تفکر انقلابی و استکبار ستیزی داشت و این تفکر را هم نهادینه کرد که باید از این تفکر در جهت گیلان بهتر استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد