×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 12 اردیبهشت - 1403
false
true
مخاطبان حوزه نشر دفاع مقدس جوانان و نوجوانان باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ سرهنگ حسن حبیبی در آیین اختتامیه جشنواره ملی «سرخ نگاران» که با محوریت تجلیل از نویسندگان و نوقلمان برتر عرصه ایثار و شهادت استان گیلان برگزار شد، انقلاب اسلامی را ثمره خون پاک هزاران شهید گلگون کفن دانست و اظهار کرد: رسالت امروز ما حفظ ارزش ها و دستاوردهای آن دوران پر افتخار است.

وی از دفاع مقدس به عنوان طولانی ترین جنگ در قرن اخیر یاد کرد و افزود: اتفاقاتی که امروز در منطقه و دنیا در حال رخ دادن است گواهی بر وجه تمایز دفاع مقدس ماست، زیرا درایت و نگاه دوراندیشانه امام راحل موجب شد مردم خودشان وارد عرصه دفاع از کوی و برزن شوند و آن حماسه های زرین را خلق کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، با بیان اینکه نیازمند نشر و اشاعه فرهنگ و معارف دفاع مقدس در ابعاد اجتماعی و اقتصادی و مدیریتی هستیم، تصریح کرد: در این راستا باید از تجارب پیشکسوتان دفاع مقدس بهره ببریم.

حبیبی از هنر به عنوان بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس یاد کرد و گفت: استان گیلان با تقدیم هشت هزار شهید از پیشگامان عرصه دفاع مقدس است؛ همچنین پشتیبانی های گیلان از جبهه ها در کشور بی نظیر و زبانزد بوده است.

وی به نقش برجسته زنان گیلان در دوران دفاع مقدس چه در عرصه دفاع و چه در عرصه امدادرسانی اشاره و بیان کرد: سهم کتب دفاع مقدس در انتشارات کشور در دهه اخیر ۳.۵ درصد بوده و لذا با کمک دستگاه های فرهنگی این سهم امروز به ۱۲.۵ درصد رسیده، اما همانگونه که رهبر انقلاب تاکید فرمودند، هنوز دفاع مقدس جای کار دارد و همه ابعاد آن باید برای جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان تبیین و معرفی شود.

مدیرکل حفظ آثار گیلان، خواستار هم افزایی در حوزه نشر کتاب های دفاع مقدس شد و اضافه کرد: در حال حاضر شاهد همکاری حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی و ارشاد و بنیاد شهید در حوزه کیفیت بخشی و تولید محتوای دفاع مقدسی هستیم.

حبیبی، مخاطبان حوزه نشر آثار دفاع مقدس را جوانان و نوجوانان دانست و بیان کرد: کتابخانه های عمومی ظرفیت خوبی برای آشنایی نسل جوان با کتاب های دفاع مقدس و برجسته سازی قهرمانان ملی است.

وی یکی از اهداف تالیف کتاب در حوزه دفاع مقدس را آشنا کردن نسل جوان با ارزش‌های دفاع مقدس دانست و یادآور شد: نسل امروز جنگ را ندیده و از این رو ممکن است تعبیرهای متناقضی از جنگ شنیده باشد؛ بنابراین باید یک روایت درست و هنرمندانه از جنگ را برای جوانان و نوجوانان ارائه کنیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، از اهالی قلم خواست بیشتر به نقش رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس بپردازند و بیان کرد: باید با حمایت دستگاه ها فرصت تعمیم دستاوردهای دفاع مقدس در محور مقاومت فراهم شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد