×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 7 اردیبهشت - 1403
false
true
فرسودگی شبکه برق به یکی از بزرگ‌ترین معضلات شهرستان رشت تبدیل شده است

به گزارش «گیل بان» جبار کوچکی‌نژاد از پیگیری‌ها و صحبت‌های انجام شده خود با شرکت توانیر با هدف حل مشکل فرسودگی شبکه برق شهرستان رشت خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم در کنار تخصیص تجهیزات لازم و با همکاری دستگاه‌های اجرایی این مشکل به صورت تدریجی حل و فصل شود.

نماینده مردم رشت در مجلس توافقات انجام شده با شرکت توانیر جهت اصلاح شبکه خطوط برق این شهرستان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در این پیگیری‌ها موافقت تأمین بیش از 200 ترانس، 2 هزار تیربرق و کابل‌های خودنگهدار را از شرکت توانیر برای اصلاح معضل فرسودگی شبکه برق شهرستان رشت گرفتیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در مراجعات وی به روستاهای شهرستان رشت مردم دائماً از فرسودگی شبکه برق گله‌مند هستند تصریح کرد: پیگیری‌های زیادی تاکنون برای رفع این معضل انجام داده‌ام و امیدوارم دستگاه‌های متولی کار نیز برای رفع این مشکلات تلاش و همکاری بیشتری داشته باشند.

کوچکی‌نژاد وضعیت گازرسانی به اقصی نقاط شهرستان رشت را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: در حوزه انجام کارهای زیرساخت آسفالت روستایی شهرستان رشت نیز امسال بالای 200 میلیارد تومان اعتبار و چندین هزار تن قیر گرفتیم که کارهای اجرایی آن نیز توسط دستگاه متولی امر انجام شده است.

وی تغییر نگاه دولتمردان به شهرستان رشت و توجه بیشتر به حل معضلات آن در حوزه‌های مختلف توسط دستگاه‌های اجرای تحت امر را خواستار شد و بیان داشت: شایسته نیست شهرستان رشت به عنوان مرکز استان گیلان و یکی از مقاصد بزرگ گردشگری کشور با مشکلات زیرساختی این‌چنینی مواجه باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس روند ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی شهر رشت را نیز مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: شهر رشت به عنوان شهری توریستی و مسافرخیز و مانند تمام شهرها و مناطق گردشگری با این معضل روبه‌رو است که از اصلی‌ترین علل بروز آن باید به ضعف اقتصادی موجود در کشور اشاره کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رفع مشکل وجود سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرستان رشت را وابسته به تعامل و همکاری چندین دستگاه و نهاد دانست و گفت: همکاری چندجانبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نیروی انتظامی و شهرداری رشت برای این کار ضروری است.

کوچکی‌نژاد ایجاد امکانات بیشتر در حوزه گردشگری و اماکن اقامتی را یکی از بهترین راه‌ حل‌های رفع معضل سکونتگاه‌های غیررسمی اعلام کرد و افزود: به علت ضعف اقتصادی موجود در کشور مشکلاتی نظیر این روز به روز در شهرهای بزرگ در حال افزایش است که جا دارد دولتی‌ها برای مقابله با آن چاره‌ای بیاندیشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد