×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
نرخ تبدیل هر کیلوگرم شلتوک به برنج در شالیکوبی‌های گیلان اعلام شد

به گزارش «گیل بان»، علی درجانی در جمع خبرنگاران از اعلام نرخ تبدیل شلتوک به برنج در شالیکوبی‌های استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: نرخ حق‌العمل براب تبدیل هر کیلوگرم شلتوک به برنج در شالیکوبی‌های سنتی گیلان 370 تومان و در شالیکوبی‌های مدرن 400 تومان تعیین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد: صاحبان شالیکوبی‌های استان گیلان موظف هستند سبوس و نیم‌دانه حاصل از تبدیل شلتوک به برنج را به شالیکاران تحویل دهند علاوه بر این طبق برنامه‌ای که در استان تدوین شده رعایت نرخ‌های اعلام شده برای تبدیل شلتوک به برنج باید به صورت کامل توسط شالیکوبی‌ها رعایت شود.

درجانی با تأکید بر اینکه نرخ حق‌العمل کاری تبدیل شلتوک به برنج باید در شالیکوبی‌‌ها در معرض دید گذاشته شود تصریح کرد: بازرسان تعزیرات حکومتی، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و کارشناسان استانداری گیلان بر چگونگی اجرای مصوبه نرخ حق‌العمل کاری شالیکوبی‌ها نظارت می‌کنند.

وی معرفی ارقام برنج زودرس و انجام شخم زمستانه را از جمله راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف منابع آب اعلام کرد و افزود: یکی از اقدامات جهاد کشاورزی به عنوان سیاست‌های بخش‌های پژوهشی، تحقیقاتی و اجرایی در انواع محصولات کشاورزی از جمله برنج، بهره‌وری در منابع پایه آب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به اقدامات این سازمان در راستای صرفه‌جویی و بهره‌وری در مصرف منابع آب اشاره کرد و ابراز داشت: استفاده از ظرفیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی و معرفی نمونه‌های ارقام برنج زودرس که آب کمتری مصرف می کنند از جمله مهم‌ترین اقدامات این سازمان در این حوزه به شمار می‌آید.

درجانی استفاده از ظرفیت روان آب‌ها جهت آماده‌سازی زمین شالیزاری به‌ ویژه انجام شخم زمستانه را از دیگر اقدامات جهت صرفه‌جویی و بهره‌وری در منابع آب اعلام کرد و بیان داشت: در سال زراعی فعلی، در 20 هزار هکتار از اراضی شالیزاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شخم زمستانه با استفاده از روان آب‌ها انجام شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد