×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 26 اردیبهشت - 1403
false
true
عشق و محبت در خانواده بهترین پشتوانه زنان در محیط جامعه است

به گزارش «گیل بان»؛ معصومه لقایی تبار، با بیان اینکه روز مادر روزی به یاد ماندنی برای همه خانواده هاست، اظهار کرد: این روز از نظر خانواد ه های ایرانی جایگاه پر اهمیتی دارد، زیرا به یمن میلاد دخت گرامی پیامبر(ص) روز زن نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی ایران شغل مادری و همسرداری زن بسیار ارزشمند بوده، گفت: اساس خانواده بر پایه مهر و محبت ناگسستنی اعضای خانواده ایجاد می شود.

بانوی موفق گیلانی، نقش آفرینی زنان در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و تحقیقاتی را نشان دهنده حضور موثرشان در جامعه اسلامی دانست و افزود: زندگی سازمانی است که ارکان آن زن و مرد هستند و در این سازمان وظایف و مسئولیت ها در کنار حقوق و چشمداشت ها قرار می گیرد. در ایران زنانی وجود دارند که هم نقش مرد و هم نقش زن را به خوبی ایفا می کنند، اما در جامعه امروز که پیشرفت و توسعه را همراه خویش دارد، هنوز زنانی وجود دارند که از کمترین تکنولوژی برای درآوردن هزینه های زندگی استفاده می کنند.

لقایی تبار، با بیان اینکه زن دارای حق و حقوقی است که به منزله آن خود را مجاب به کار در اجتماع می داند، تصریح کرد: اسلام برخلاف دیگر ادیان حقوق بسیاری را برای زنان قائل شده است.

وی موفقیت خود را در انجام دادن صحیح وظایف منزل، کار و تحصیل مرهون خانواده اش دانست و عنوان کرد: فرزند و همسرم در تمامی مراحل زندگی بهترین همراه من بودند.

بانوی موفق گیلانی، با بیان اینکه فرزندش دارای مشکل ضایعه نخاعی است، خاطرنشان کرد: من با تلاشم می خواهم به فرزندم این باور را منتقل کنم که یک زن با تمامی سختی ها می تواند در خانه مادر و همسری خوب بوده و در اداره نیز همکاری پرتلاش باشد.

این مادر نمونه، با اشاره به اینکه از 6 صبح تا پایان شب در جامعه و منزل فعالیت دارد، عنوان کرد: یک زن می تواند هم در مناسبات خانوادگی خوب باشد و هم در محل کار وظایفش را به درستی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه زنان نباید به دلیل فعالیت در جامعه از نقش خود در منزل غافل شوند، گفت: زنان باید در جامعه حضوری موثر و فعال داشته باشند و لذا عشق و محبت در خانواده می تواند بهترین پشتوانه زنان در محیط جامعه باشد.

بانوی موفق گیلانی، با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به لحاظ اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تحول عظیمی در کشور پدید آورد، تاکید کرد: گفتمان جدیدی در زمینه تبیین نقش و جایگاه زنان ارائه شده که این دیدگاه جدید برگرفته از معارف و آموزه های آسمانی اسلام است.

لقایی تبار متذکر شد: امروز زنان ثابت کرده اند که می توانند در جامعه بسیاری از امور را به درستی انجام دهند و لذا باید توانمندی های زنان در تمامی سطوح برای جامعه تبیین شود.

وی اصلی ترین مشکل در حوزه زنان و خانواده را نبود برنامه ریزی دقیق و سیاستگذاری واحد در میان سیاستگذاران دانست و یادآور شد: با توجه به توانمندی های زنان در حوزه های مختلف آنچه مسلم است، حوزه مشارکت زنان می تواند در سطوح مختلف مدیریت عالی، میانی و عملیاتی، در سه حوزه مدیریت های انتصابی دولتی در دستگاه های اجرایی، بخش نیمه دولتی و خصوصی و مناصب انتخابی مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر و روستا به کار گرفته شوند.

این مادر نمونه اظهار کرد: رمز موفقیت خود را در زندگی ابتدا لطف و رحمت بیکران خداوند و سپس حمایت و محبت بی شائبه همسر و فرزندم می دانم که بهترین هدیه خداوند است.

به گزارش ایسنا، معصومه لقایی تبار از بانوان موفق تامین اجتماعی استان گیلان است که 19 سال سابقه کار دارد. وی هم اکنون به عنوان کارشناس ارشد رسیدگی به شکایات در اداره بیمه تامین اجتماعی استان فعالیت می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد