×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 15 اردیبهشت - 1403
false
true
زن و مرد احترام گذاشتن به ساحت یکدیگر را اولویت قرار دهند

به گزارش «گیل بان»؛ مددی، مدیر مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده «آفرینش»، با اشاره به تولد حضرت فاطمه زهرا(س) در عصری که دیدگاه جاهلیت بیداد می کرد، گفت: برخواستن زنی همچون فاطمه(س) با آن حیات کوتاه و نگاه به بازتاب سبک زندگی ایشان که پس از گذشت قرن ها، هنوز انوار نورانی اش را باقی گذاشته، جای بسی تامل و اندیشه دارد و بی نهایت ستودنی است.

وی با بیان اینکه زن براساس سیره فاطمی در کانون خانواده اسلامی قرار دارد، اظهار کرد: فاطمه(س) در کنار علی(ع) و علی(ع) در کنار فاطمه(س) به تعالی رسید و تا زمانی که زن و مرد در دو طرف ترازوی انسانیت، ارزش و مقام، خود و دیگری را محترم نشمارد، نه زن جایگاه واقعی خویش را پیدا می کند و نه مرد به آرامش می رسد.

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی ادامه داد: برای رسیدن به یک جامعه آرمانی و با اقتدار که هیچ قدرتی نتواند مایه سقوط آن شود، به زنان و مردانی نیاز است که ارزش و مقام خود و یکدیگر را بشناسند و عشق و محبت و احترام گذاشتن به ساحت یکدیگر را در ساختار خانواده جزو اولویت خویش قرار دهند.

مددی، از خانواده علی(ع) و زهرا(س) به عنوان خانواده آسمانی یاد کرد و افزود: زندگی این دو بزرگوار جز محبت، احترام، عشق، وفاداری و گذشت و دیگر فضایل نیک انسانی نبود و لذا بعد از گذشت قرن ها، همچنان الگوست.

وی خاطرنشان کرد: مادامی که نهاد مقدس خانواده، با توجه به تحولات جوامع بشری در عصر حاضر، بدون آموزش کاربردی از هر حیث تضمین نشود و صرفا از روی قوانینی بدون مطالعه به امضای زن و مرد دربیاید و به صورت سند ازدواج در اختیار قرار بگیرد و بدون پیش   آگهی و شناختی از نیازها و انتظارات واقعی خود و طرفین باشد، هیچ ضمانتی بر تعالی خانواده نخواهد داشت و آسیب های جبران ناپذیری به بنیان خانواده خواهد زد.

نماینده انجمن ازدواج و خانواده در استان گیلان، روز تاریخی و با سخاوت ولادت کوثر را که یادآور صبر، استقامت و عشق به حریم خانه و خانواده است گرامی داشت و یادآور شد: در برابر عظمت و ایثار مادرانی که بی چشمداشت برای حفظ ارزش های مقدس خانواده روزگار گذراندند، سر تعظیم فرود می آورم و سال های پیش رو را توام با عشق و سرزندگی برای تمان زنان و مادران سرزمینم در کنار خانواده ای مزین به سیره فاطمی و دانش زندگی آرزو دارم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد