×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 20 اردیبهشت - 1403
false
true
صدور مجوزهای ساخت و ساز باید متناسب با ویژگی های فرهنگی باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ حجت اسلام والمسلمین حمزه خلیلی روز پنجشنبه در نشست مدیریت پیشگیری از وقوع جرم شهرستان آستانه اشرفیه اظهار داشت: نحوه ، نوع طراحی و ساخت و سازهای شهری در روحیه و فرهنگ مردم هر منطقه تاثیر داشته ، ضمن آنکه باید بافت های روستایی نیز حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه در شهرهای مذهبی به مانند آستانه اشرفیه بایستی بافت شهری متناسب با فضایی روحانی منطقه صورت گیرد یادآور شد: حفظ بافت های تاریخی و قدیمی مناطق شهری و روستایی باید در اولویت فعالیت مدیران قرار گیرد.

رییس کل دادگستری گیلان در ادامه ضمن تاکید بر جلوگیری و برخورد با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز اظهار داشت: مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز باید با جدیت از سوی مدیران شهری و روستایی دنبال شود.

حجت اسلام والمسلمین خلیلی همچنین با اشاره به لزوم جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی و همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها اظهار داشت: با تمامی متخلفانی که حق مردم را پایمال می کنند به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

همچنین با حضور رییس کل دادگستری استان گیلان ، یک مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه به بهره برداری رسید.

این مزرعه ماهیان خاویاری در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار راه اندازی شده که در صورت تکمیل ظرفیت می تواند برای ۸۰ نفر اشتغال ایجاد کند ، ضمن آنکه به گفته مدیر این پروژه ، مزرعه ماهیان خاویاری بندرکیاشهر قادر خواهد بود پس از سه سال حدود سه تن خاویار و حدود ۵۰ تن گوشت مایان خاویاری را به طور سالانه تولید کد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان ، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد