×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 8 اردیبهشت - 1403
false
true
دانشجوی انقلابی؛ ولایت مدار، هوشیار و بصیر است

به گزارش «گیل بان» دکتر سیروس بیدریغ با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز دانشجو و لزوم زنده نگه داشتن یاد شهدای دانشجوی 16 آذر سال 1332 تصریح کرد: همانگونه که در جریان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شاهد آن بودیم، دانشجویان مصادیق واقعی عدالتخواهی و حق طلبی در جامعه هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه تفکر ظلم ستیزی و عدالتخواهی اسلام ناب محمدی (ص) در اندیشۀ سیاسی امام خمینی (ره) به حد کمال متبلور بود، افزود: این اندیشۀ انسان ساز باعث جلب نظر قشر فرهیخته دانشگاهی به ایدئولوژی اسلامی و سرانجام تشکیل نظام مقدس و مردم سالار دینی جمهوری اسلامی ایران شد.

وی با تاکید بر لزوم حرکت نظام مند دانشجویان در مسیر توسعه همه جانبه کشور گفت: به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) «جنبش دانشجویی به معنای حرکت جهادی در مسیر و در خدمت آرمان ‌های انقلاب است»، لذا دانشجویان باید نقشی چشمگیر و ملموس در شکوفایی هرچه بیشتر بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی، تولیدی و … کشور ایفا کنند.

بیدریغ با اشاره به شاخص های دانشجوی انقلابی در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: دانشجوی انقلابی، ولایت مدار و در برابر هجمه های آشکار و پنهان دشمنان اسلام و انقلاب هوشیار و بصیر بوده و هیچ گاه در اجرای رسالت خویش که علم آموزی و ارتقای آگاهی های خود جهت رقم زدن سرنوشتی بالنده برای کشور است، سستی نخواهد ورزید.

وی با بیان اینکه خصلت دانشجویی ایجاد پویایی، خلاقیت و نوآوری در محیط است، افزود: ادغام این خصوصیات در بخش های مختلف کشور به ویژه صنایع تولیدی منجر به افزایش سطح کمی و کیفی تولیدات داخلی و ارتقای توان رقابت پذیری آنها با  نمونه های خارجی می شود.

بیدریغ تفکری را که در راستای دین و انقلاب نباشد قادر به ایجاد تحولات سازنده در کشور ندانست و افزود: لازم است محیط دانشگاه ها علاوه بر آموزش و پژوهش جایگاهی شایسته برای پرورش فرهنگ و تفکر ایرانی- اسلامی باشد تا منجر به تربیت متخصصینی متعهد شود.

وی در ادامه بر لزوم محصول محور بودن پایان نامه های دانشجویی تاکید کرد و گفت: یکی از شروط لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی تولید محصولات مورد نیاز با تکیه بر استعدادهای ملی و مواد اولیه داخلی بوده که این امر از طریق هدفمندسازی پایان نامه ها با توجه به اولویت های کشور و تجاری سازی محصولات دانش بنیان امکان پذیر خواهد شد.

بیدریغ با اشاره به سیاست های آینده نگرانه و راهبردی دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی در رأس دانشگاه آزاد اسلامی، برای ارتقای هرچه بیشتر کیفیت علمی، آموزشی و فرهنگی این دانشگاه تصریح کرد: ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی چه به لحاظ نیروی انسانی متخصص و متعهد و چه به لحاظ امکانات و حمایت ها، بسترساز توسعه اشتغال دانش بنیان در کشور خواهد بود.

وی در پایان دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان را دانشگاهی پیشرو در امر تکریم دانشجویان دانست و گفت: دانشجویان صاحبان اصلی دانشگاه آزاد اسلامی هستند و رسیدگی به خواسته های ایشان همواره در رأس امور این واحد دانشگاهی قرار دارد.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری استان گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد