×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 7 اردیبهشت - 1403
false
true
جشنواره «ره‌آورد سرزمین نور» در گیلان به کار خود پایان داد

به گزارش «گیل بان»، محسن حامدی صبح امروز در آیین اختتامیه جشنواره ره‌آورد سرزمین نور استان گیلان با اشاره به اینکه ستاد راهیان ‌نور استان گیلان به‌منظور برگزاری این جشنواره اهتمام ویژه‌ای داشته است اظهار داشت: از دیدگاه مقام معظم رهبری رودیداد‌های بزرگ کشور باید ماندگار شود.

دبیر نخستین جشنواره استانی ره‌آورد سرزمین نور در استان گیلان با بیان اینکه مقدمات برگزاری این جشنواره از اول اردیبهشت ماه امسال با 9 جلسه رسمی و تعداد زیادی جلسه غیررسمی در گیلان آغاز شد گفت: در سالیان گذشته گردهمایی با عنوان ره‌آورد سرزمین نور در گیلان برگزار می‌شد.

حامدی با تاکید بر اینکه امسال با انسجام و همراهی مثال‌زدنی نخستین جشنواره استانی ره‌آورد سرزمین‌نور در استان گیلان با هدف بومی سازی این جشنواره در گیلان برگزار شد خاطرنشان کرد: امسال شانزدهمین سال اجرایی این جشنواره در کشور است.

وی با اشاره به اینکه گیلان از نخستین استان‌های کشور است که برگزاری این جشنواره را به صورت بومی و استانی برگزار کرده است تصریح کرد: شناسایی استعداد‌های فرهنگی و هنری در عرصه دفاع مقدس و تولید و نشر آثار فرهنگی و هنری حوزه دفاع مقدس از اهداف این جشنواره است.

مدیر هنر و ادبیات معاونت فرهنگی سپاه قدس گیلان تشویق و ترغیب هنرمندان به خلق آثار هنری عرصه دفاع مقدس و راهیان نور را از دیگر اهداف جشنواره “ره‌آورد سرزمین نور” عنوان کرد و گفت: به منظور برگزاری این جشنواره در گیلان کمیته‌ای پنج‌گانه تشکیل شده بود.

حامدی با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش حرفه‌ای، مردمی و ویژه برگزار شده است خاطرنشان کرد: موضوعات مختلف این جشنواره در حوزه شعر، عکس حرفه‌ای، پوستر، نماهنگ، خاطره، دلنوشته، موبایل‌گرافی و فیلم 60 ثانیه‌ای بوده که با استقبال مطلوبی مواجه شد.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع 440 نفر در مدت زمان دو ماه در این جشنواره شرکت کرده و 938 اثر به دبیرخانه استانی این جشنواره در گیلان ارسال کردند بیان کرد: نخستین جشنواره استانی “ره‌آورد سرزمین نور” در گیلان 15 برگزیده در بخش‌های مختلف داشته است.

دبیر نخستین جشنواره استانی ره‌آورد سرزمین نور در استان گیلان مهلت ارسال آثار به مرحله کشوری جشنواره”ره‌آورد سرزمین نور” را تا اول آذر ماه امسال دانست و خاطرنشان کرد: اختتامیه این جشنواره 10 اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد