×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 16 اردیبهشت - 1403
false
true
دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان الگویی موفق در تکریم آزاد اندیشی

به گزارش «گیل بان» پس از برگزاری تجمعی با موضوع “بررسی عضویت ایران در نهاد بین المللی FATF” توسط تشکل بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، واکنش های مختلفی از سوی برخی رسانه های محلی به آن صورت گرفت، که در برخی از آنها تخریب چهره ریاست این واحد دانشگاهی تنها هدف مورد نظر از انعکاس وارونه این خبر بود.
بدیهی است، برگزاری این گونه تجمع ها با موضوعات مختلف از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران تاکنون در راستای تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده، که همواره آزادی بیان و اندیشه را سرمشق خود قرار داده است و دانشگاه را که تا پیش از آن در گرداب ابتذال و فساد اخلاقی غوطه ور بوده به بستری شایسته انسان سازی مبدل نموده است.
گسترش کرسی های آزاد اندیشی، گفتمان سیاسی، تجمعات و تریبون های آزاد دانشجویی و نیز نگاه مدبرانه و مردم سالارانه در دولت های یازدهم و دوازدهم، نقشی پر رنگ در محیط های دانشگاهی داشته به گونه ای که می توان آن را یکی از مهمترین عوامل محرک و شتاب بخش توسعه علوم انسانی بومی طی سال های اخیر دانست.
در این بین لازم است نگاه منطقی، برابر و یکسان دولت به منتقدان و موافقان سرلوحه رفتار همه دلسوزان و مدیران نظام علی الخصوص نهادهای دانشگاهی که «مبدا همه تحولات» در جامعه هستند، قرار گیرد، و همانند آنچه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اتفاق افتاده و می افتد، برگزاری چنین تجمعاتی همواره صرف نظر از خط مشی سیاسی گروه ها و تنها با هدف تکریم همسان اندیشه های موافق و منتقد، اعتقاد به تفکر جمعی و اعتلای همه جانبه ایران اسلامی صورت پذیرد.
با توجه به ضرورت پرهیز از قلم فرسایی های تفرقه افکن و اهمیت همدلی و هم زبانی با دولت محترم تدبیر و امید در این برهه حساس زمانی، دانشگاه به عنوان رکنی بنیادین در پیشرفت و توسعه جامعه وظیفه عمل به منویات دولت محترم در حوزه تسهیل بستر آزاد اندیشی در چارچوب های قانونی و تعیین شده را دارد و عمل به این وظیفه عامل تقویت بیشتر جایگاه دولتمردان در بین قشر دانشجو و فرهیخته کشور خواهد بود.
تاکید ریاست محترم جمهوری بر این که «باید فضای آزاد باشد که دانشجویان به راحتی حرف بزنند و مسائل شان را مطرح کنند، این منزلت را باید در سراسر جامعه گسترش دهیم تا همه احساس کنند
ایرانی هستند و به ایرانی و مسلمان بودن خود افتخار کنند.»، حاکی از نیاز طبیعی دولت به منتقدان دلسوز است.
آزادی بیان به خصوص برای دانشجویان بسیجی، متعهد و انقلابی که در تمامی برهه های حساس و تعیین کننده نظام از جمله هشت سال دفاع مقدس همواره دلسوزی، وفاداری و جان برکفی خود را در مسیر حفظ استقلال و یکپارچگی جمهوری اسلامی ایران به اثبات رسانیده اند، امری بدیهی و آشکار است. زیرا که این قشر فارغ از حب و بغض های نفسانی و تعصبات جاهلانه، و تنها برای حفظ صلابت همیشگی و اقتدار جهانی ایران اسلامی گام بر می دارد.
FATF یکی از مهمترین و سرنوشت سازترین موضوعات روز کشور بوده که بنابر مردم سالاری دینی حاکم و حق آزادی اندیشه در ایران اسلامی، تمامی افراد جامعه پس از مطالعه و اطلاع دقیق از مفاد آن، حق اظهار نظر دارند. و حوزه و دانشگاه به عنوان مراکز مهم علمی می توانند مهیاگر زمینه لازم جهت اظهار نظرهای موافق، منتقد، سازنده و هدایت گر در این مورد باشند.
در مورد FATF نیز همانند سایر موضوعات پیش روی نظام، گام نهادن در مسیری واحد که مورد تائید رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریاست محترم جمهوری (دولت) و نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی باشد، راهگشای مشکلات و موانع احتمالی خواهد بود.
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد