×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 9 اردیبهشت - 1403
false
true
برگزیدگان جشنواره تئاتر گیلان معرفی شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان با حضور مسؤولان و هنرمندان بعد از ظهر پنجشنبه در رشت برگزار و از منتخبان این جشنواره تقدیر شد.

هیأت داوران این دوره جشنواره تندیس جشنواره و در بخش طراحی صحنه را به همراه جایزه نقدی به صورت مشترک به وحید درویشی «عشق و شیاطین دیگر» و رضا فتوت خواه برای «پا برهنه در بهشت» اهدا کرد.

در بخش تئاتر صحنه‌ای نفرات برگزیده در زمینه گریم، سارا واحدی برای نمایش «هتل دلوی»، طراحی نور مهدی دوگوهرانی برای نمایش «آهو» و در موسیقی هم جایزه به دو نمایش «عشق و شیاطین دیگر» از سعید صیفی و «پا برهنه در بهشت» از علی پارسا همچنین در بخش طراحی لباس ۲ تقدیر به سیده رقیه مطهری «عشق و شیاطین دیگر» و زهرا صدری «هتل دلوی» تعلق گرفت.

در بخش بازیگری تندیس و جایزه نفر سوم بازیگری زن به مریم نژاد برای نمایش «آهو»، نفر دوم مرجان موسی نژاد «عشق و شیاطین» دیگر و نفر اول بازیگری به فاطمه علی پرست برای نمایش «سمفونی گرگ نر» تعلق گرفت.

در بخش بازیگری مردان هم عرفان اقبالی برای بازی در «هتل دلوی» رتبه سوم، ماکان وارسته برای نمایش «پابرهنه در بهشت» و رضا موسوی برای «سمفونی گرگ نر» به صورت مشترک در رده دوم و امیر حامد برای بازی در «آغوشم آب»، «خاک و خون» رتبه نخست را از آن خود کردند.

در بخش کارگردانی نیز جایزه اول به نمایش سمفونی «گرگ نر» به کارگردانی نگار نادری رسید و امیر حامد برای تئاتر «در آغوشم آب»، «خاک و خون» دوم و رضا فتوت خواه با «پابرهنه در بهشت» سوم شد.

در بخش نمایش خیابانی نیز جایزه موسیقی به مهرداد پاک نهاد برای نمایش «زرگیس»، طراحی لباس به منیژه واحد برای نمایش «آخرین نفس» تعلق گرفت و در بخش بازیگری هم نفر اول نقش مرد به امیر جلالی، نقش دوم به مهدی محمد پور و نقش سوم به احمد شریفی رسید.

هیأت داوران جشنواره نمایش «در بهشت» و «در آغوشم آب» را به جشنواره تئاتر مناطق به اداره کل هنرهای نمایشی معرفی کردند.

پوریا کریمی، محمود فرضی نژاد و امیر رجب پور داوران این جشنواره بوده‌اند که ۱۲ اثر نمایشی در بخش صحنه‌ای و خیابانی در آن رقابت داشتند.

 منبع: خبرگزاری ایلنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد